Wszystkie tygodniki opinii w pierwszym kwartale 2019 r. odnotowały spadki sprzedaży, w porównaniu do tego samego okresu rok wcześniej. Najwięcej straciły „Gazeta Polska” i „Sieci”.

Liderem średniej sprzedaży w pierwszym kwartale był „Gość Niedzielny”, który odnotował wynik na poziomie 110 543 egz., o 5,37 proc. gorszy niż przed rokiem - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Na drugim miejscu była „Polityka”, której wynik, po spadku o 5,87 proc., wyniósł 93 981 egz., a na trzecim „Newsweek Polska”  - 78 083 egz. (spadek o 10,60 proc.). Kolejne pozycje zajęły: tygodnik „Sieci” - 38 940 egz. (spadek o 22,38 proc.),  „Do Rzeczy” ­-  31 380 egz. (spadek o 16,03 proc.), „Tygodnik Powszechny” – 27 664 egz. (spadek o 3,43 proc.), „Gazeta Polska” – 22 994 egz. (spadek o 23,19 proc.), „Przegląd” – 15 346 egz. (spadek o 6,77 proc.), „Wprost” – 14 450 egz. (spadek o 10,58 egz.).

Natomiast w marcu 2019 r. pozycję lidera zachował „Gość Niedzielny” z wynikiem
109 179 egz. (spadek o 6,51 proc. w porównaniu do marca 2018 r.). Na drugim miejscu znalazła się „Polityka” - 92 953 egz. (spadek o 6,74 proc.), a na trzecim „Newsweek Polska” - 78 723 egz. (spadek o 11,08 proc.). Lepszy wynik, o 2,72 proc., zanotował jedynie  „Tygodnik Powszechny”, którego średnia sprzedaż wyniosła 27 438 egz.

jka, źródła: ZKDP, Wirtualnemedia.pl

 

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl