W pierwszym kwartale 2019 r. wszystkie codzienne gazety regionalne i lokalne zanotowały spadki sprzedaży. Najlepszy wynik miała „Gazeta Pomorska”, najwięcej straciła „Gazeta Wrocławska”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że średnia sprzedaż „Gazety Pomorskiej” w pierwszym kwartale 2019 roku wyniosła 26 651 egz. i była o 13,18 proc. mniejsza niż w tym samym okresie 2018 r. Na drugiej pozycji znalazł się „Dziennik Zachodni” z wynikiem 21 497 egz. (spadek o 19 proc.). Trzecie miejsce zajął „Głos Wielkopolski”, którego średnia sprzedaż wyniosła 19 270 egz. (spadek o 14,27 proc.). Najwięcej w zestawieniu straciła „Gazeta Wrocławska”, której wynik sprzedaży zmniejszył się o 19,23 proc. do 9 385 egz.
Również w marcu 2019 r. liderem sprzedaży była „Gazeta Pomorska”, której średnia sprzedaż w porównaniu do analogicznego miesiąca 2018 roku zmniejszyła się o 11,27 proc. do 27 156 egz. Drugie miejsce zajął „Dziennik Zachodni” - 21 932 egz.(spadek o 16,81 proc.), a trzecie „Głos Wielkopolski” - 19 965 egz. (spadek o 10,32 proc.). Dwa tytuły odnotowały wzrost sprzedaży. Wynik „Kuriera Lubelskiego” poszedł w górę o 6,60 proc. do 3232 egz., a dziennika „Polska Metropolia Warszawska” o 2,16 proc. do 2980 egz.
jka, źródła: ZKDP, Wirtualnemedia.pl