Widz Telewizji Polskiej Waldemar Sadowski pozwał publicznego nadawca, ponieważ jego zdaniem narusza on godność „poprzez manipulowanie informacjami w programach informacyjnych”. Sąd nie przyznał mu racji.

W uzasadnieniu pozwu napisano: „Powód, oglądając w ciągu 2016 i 2017 roku programy informacyjne telewizji publicznej i porównując je z przekazem na te same tematy dostępnym w innych mediach zorientował się, że treści w nich przekazywane przez TVP rozmijają się z obiektywną rzeczywistością i w istocie są formą politycznej kreacji zgodnej z linią programową i propagandową rządzącej partii tj. Prawa i Sprawiedliwości". Sadowski domagał się publikacji w największych mediach przez TVP przeprosin za naruszenie godności. Warszawski Sąd Okręgowy 29 stycznia, orzekł, iż powód nie wykazał, że Telewizja Polska naruszyła jego godność. Sadowski będzie musiał teraz zwrócić koszty procesu (737 złotych). Wyrok nie jest prawomocny.

jka, źródło: Wirtualnemedia.pl

Komentarz CMWP SDP dla Deutsche Welle o decyzji Sądu oddalającej skargę widza na TVP

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl