Liderem średniej sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach 2018 r. wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”, ale tylko „Tygodnik Powszechny” ustrzegł się spadków.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że w pierwszych trzech kwartałach tego roku średnia sprzedaż „Gościa Niedzielnego” wyniosła 110 952 egz. i była o 10,53 proc. niższa niż w tym samym okresie 2017 r. Drugi najlepszy wynik zanotowała „Polityka”, której sprzedaż zmniejszyła się o 12,43 proc. do 97 556 egz. Na trzecim miejscu znalazł się „Newsweek Polska” ze średnia sprzedażą na poziomie 86 708 egz., (spadek o 12,34 proc.) Największe straty w badanym okresie zanotował tygodnik „Sieci”, którego sprzedaż zmniejszyła się aż o 29,97 proc. i wyniosła 45 182 egz. Za nim znalazł się tygodnik „Do Rzeczy”, który, po spadku sprzedaży o 18,92 proc., zanotował wynik 35 011 egz. Szóstą pozycję zajął „Tygodnik Powszechny”, którego średnia sprzedaż wzrosła aż o 16,79 proc. i wyniosła 27 261 egz. Tytuł ten w tegorocznym zestawieniu wyprzedził „Gazetę Polską”, której średnia sprzedaż, po spadku o 22,61 proc., wyniosła 27 005 egz.
Dane sprzedaży za wrzesień w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku wyglądają następująco: „Gość Niedzielny” - 107 488 egz., (spadek o 9,08 proc.), „Polityka” - 94 701 egz. (spadek o 8,74 proc.), „Newsweek Polska” - 84 788 egz. (spadek o 11,41 proc), „Sieci” – 41 979 egz. (spadek o 24,83 proc.), „Do Rzeczy” – 33 964 egz., (spadek o 12,47 proc.), „Gazeta Polska” – 26 513 egz. (spadek o 18,75 proc.), „Tygodnik Powszechny” – 25 647 egz. (wzrost o 7,40 proc.).
jka, źródło: ZKDP, Wirtualnemedia.pl
Łukasz Warzecha analizuje sukces sprzedaży „Tygodnika Powszechnego”