Tylko „Tygodnik Powszechny” poprawił w sierpniu swoją sprzedaż w porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku. Pozostałe tytuły zanotowały spadki, większość dwucyfrowe.
Najlepiej sprzedającym się tygodnikiem opinii tradycyjnie pozostaje „Gość Niedzielny”, którego średnia sprzedaż w sierpniu 2018 r. wyniosła 106 303 egz. i była gorsza o 13,66 proc. niż przed rokiem - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu znalazła się „Polityka”, która po spadku o 10,81 proc., osiągnęła sprzedaż na poziomie 96 292 egz. Trzecią pozycję zajął „Newsweek Polska” z wynikiem 89 661 egz. (spadek o 6,91 proc.). Kolejne miejsce należy do tygodnika „Sieci”, którego sprzedało się 43 056 egz. Tytuł ten miał jednak największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 30,64 proc. Na następnej pozycji znalazł się tygodnik „Do Rzeczy” z wynikiem 33 306 egz. (spadek o 16,49 proc.). „Tygodnik Powszechny” – jedyny tytuł w zestawieniu ze wzrostem sprzedaży (9,05 proc. w górę) – miał średnią sprzedaż 25 945 egz. Spory spadek (27 proc.) zanotowała „Gazeta Polska” - jej wynik w sierpniu to 24 856 egz. Zestawienie zamyka „Wprost” - 19 216 egz. (spadek o 11,14 proc.) i „Przegląd” 16 277 egz. (spadek o 1,99 proc.).
jka, źródła: Związek Kontroli Dystrybucji Prasy, Wirtualnemedia.pl