PRAWO

 

Proces Matthew Tyrmand przeciwko Agorze i dziennikarzowi "GW"

W listopadzie będzie kontynuowany proces, który Agorze - wydawcy "Gazety Wyborczej" - i jej dziennikarzowi Tomaszowi Piątkowi wytoczył komentator polityczny i ekonomista Matthew Tyrmand. Chodzi o publikację z maja 2016 r. W środę warszawski sąd okręgowy zachęcał strony, by ten czas wykorzystały do próby ugody. Tyrmand domaga się przeprosin i przekazania 50 tys. zł na cele charytatywne, w sumie pięciu fundacjom.

Źródło: PolskieRadio.pl/PAP

 

LUDZIE, INSTYTUCJE

 

Polacy mają zaufanie do newsów

Zaufanie do najnowszych informacji znajdowanych w internecie ma aż 53 proc. Polaków - wynika z najnowszego raportu o cyfrowych newsach "Digital News Report", przygotowywanego co roku przez Reuters Institute for The Study of Journalism. To aż o 10 pkt proc. więcej, niż wynosi średnia świata. Rekordzistami są w tym względzie Finowie (62 proc.). Polacy są jednak także w światowej czołówce internautów najchętniej blokujących reklamy w sieci.

Źródło: „Rzeczpospolita”

 

Przeciętny Polak ogląda telewizję przez 4 godz. i 36 min dziennie

W okresie od stycznia do maja 2017 roku średni dobowy czas oglądania telewizji przez przeciętnego Polaka w wieku 4+ wyniósł 4 godziny i 36 minut - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. W porównaniu do analogicznego okresu 2016 roku czas ten wydłużył się o 2 minuty. W pierwszych pięciu miesiącach 2015 roku uśredniony ATV wynosił 4 godziny i 38 minut, 2014 roku - 4 godziny i 32 minut, a 2013 roku - 4 godziny i 24 minuty.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

"WSJ" zwalnia szefa korespondentów za związki z biznesem

Dziennik "The Wall Street Journal" zwolnił szefa działu korespondentów zagranicznych w związku z podejrzeniami o jego nieetyczne związki z biznesem. Decyzja jest związana z publikacją agencji Associated Press (AP), która podała, że Jay Solomon otrzymał od irańskiego magnata zbrojeniowego Farhada Azimy udziały w jednej z jego spółek.

Źródło: Press.pl

 

INM wprowadza magazyn „Wszystko co najważniejsze”

Projekt „Wszystko co najważniejsze” powstał w 2013 roku, a teksty i felietony publikowane są w internecie na stronie internetowej Wszystkoconajwazniejsze.pl. Wydawcą jest Instytut Nowych Mediów, którego prezesem pozostaje Eryk Mistewicz. We wrześniu br. wydawca planuje wprowadzić także wersję papierową „Wszystko co najważniejsze”. Redaktorem naczelnym całego projektu - portalu i uruchamianego pisma - został prof. Michał Kleiber, były prezes Polskiej Akademii Nauk, a w latach 2001-2005 minister nauki i informatyzacji. Zastąpił w tej roli Annę Białoszewską-Styk.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Sejm przyjął informację z działalności RMN i sprawozdanie KRRiT za 2016 r.

Sejm głosami przede wszystkim PiS przyjął w czwartek informację o działalności Rady Mediów Narodowych w 2016 r. oraz sprawozdanie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z działalności w ubiegłym roku. Kluby opozycyjne opowiedziały się przeciwko.

Źródło: PAP

 

Jerzy Janczak dalej prezesem ZKDP

Podczas obrad XLI Zwyczajnego Zjazdu Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, 22 czerwca br., wybrano nowe władze. W skład Zarządu weszli: Jacek Bucholc, Elżbieta Gers, Magdalena Gorzkowska, Jerzy Janczak, Rafał Kamiński, Piotr Ludwicki, Robert Małaszek, Paweł Tyszkiewicz, Karol Wlazło. Prezesem ZKDP został ponownie Jerzy Janczak.

Źródło: ZKDP

 

RMN: "Ataki polityków na dziennikarzy TVP"

Rada Mediów Narodowych z niepokojem odnotowuje ataki i agresywne zachowania polityków, zwłaszcza Platformy Obywatelskiej, wobec dziennikarzy, w tym szczególnie Telewizji Polskiej - głosi przyjęte w czwartek oświadczenie RMN. Rada oceniła, że ataki te "wpisują się w działania na rzecz ograniczenia wolności słowa i naruszają konstytucyjne gwarancje w tym zakresie".

Źródło: TVP.Info

 

Bartłomiej Łęczek redaktorem naczelnym serwisu "Super Expressu"

Bartłomiej Łęczek objął funkcję redaktora naczelnego SE.pl, serwisu internetowego "Super Expressu" (ZPR Media). Zastąpił Radosława Malinowskiego, który został dyrektorem ds. rozwoju SE.pl. Łęczek jest związany z "SE" od początku 2015 roku. Początkowo był dziennikarzem działu politycznego, a w sierpniu 2015 roku objął funkcję zastępcy redaktora naczelnego SE.pl. Łęczek i Malinowski na nowych stanowiskach podlegają bezpośrednio Agnieszce Starewicz-Jaworskiej, która objęła funkcję dyrektor wydawniczej SE.pl.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Mazurska Noc Kabaretowa w TV Puls zamiast TVP 2

Telewizja Puls pokaże Mazurską Noc Kabaretową. Emisję na żywo z tegorocznej edycji przeprowadzi w sobotę 8 lipca. Wcześniej organizator imprezy Stowarzyszenie Promocji Sztuki Kabaretowej "PAKA" zrezygnował ze współpracy z TVP 2.

Źródło: Press.pl

 

Sławomir Siezieniewski po 24 latach odchodzi z TVP3 Gdańsk

Sławomir Siezieniewski nie będzie już prowadzić programów w TVP3 Gdańsk. Dziennikarz pozostaje pracownikiem Telewizji Polskiej, ale będzie pracował w redakcji TVP Info w Warszawie. Siezieniewski od lutego br. jest jednym z gospodarzy wieczornego wydania "Panoramy Info". Prowadzi także serwisy informacyjne.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Wydawca „Pulsu Biznesu” przejął platformę do wizualizacji danych

Ignacy Morawski sprzedał platformę do wizualizacji danych Spotdata.pl, którą założył w grudniu ub.r. wydawnictwu Bonnier Business Polska. Wartość transakcji pozostaje tajemnicą. Teraz w oparciu o tę platformę Morawski będzie tworzyć dział analiz i raportów branżowych dla czytelników Bonnier Business Polska. Spotdata.pl stanie się częścią "Pulsu Biznesu", dostępną wyłącznie dla prenumeratorów dziennika.

Źródło: Press.pl

 

Agora wykupi akcje własne za 23,8 mln zł

Walne Zgromadzenie Agory upoważniło zarząd spółki do skupu akcji własnych do maksymalnej łącznej kwoty 23,8 mln zł, przy cenie nabycia w przedziale 15,50 zł - 20,00 zł za akcję - poinformowała spółka w komunikacie. Maksymalna liczba akcji własnych, która ma zostać nabyta wynosi 1.537.594 i stanowi łącznie 3,23 proc. kapitału zakładowego spółki. Akcje mogą być nabywane do 31 grudnia 2017 r. Celem skupu akcji własnych jest ich umorzenie i obniżenie kapitału zakładowego spółki.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Nabór projektów audycji telewizyjnych o tematyce religijnej rozstrzygnięty

Zarząd Telewizji Polskiej przyjął wyniki przeprowadzonego przez TVP naboru projektów audycji telewizyjnych o tematyce religijnej, przeznaczonych do emisji na antenach TVP. Do dalszych prac i rozwoju przez Redakcję Audycji Katolickich wyłonione zostały następujące projekty: "Słowo NieDzieli" (Mateusz Pleskacz), "Słowo na niedzielę - cykl misyjny" (Julita Wołoszyńska-Matysek) - kategoria Felieton - komentarz do niedzielnej Ewangelii, "Razem" (Michalina Szymborska), "Wszystkie dzieci nasze są" (Michał Kubik) - kategoria Magazyn rodzinny, "Wow. Program młodych" (Michał Kłosowski) - kategoria Magazyn młodzieżowy.

Źródło: TVP.pl

 

Komisja ds. Amber Gold chce przesłuchać dziennikarzy "GW", "Rz" i "Wprost"

Sejmowa komisja śledcza ds. afery Amber Gold być może przesłucha jako świadków redaktorów naczelnych "Gazety Wyborczej" i "Rzeczpospolitej" (którzy pojawili się w zeznaniach Marka Belki) oraz osoby z "Wprost" (przewijające się w materiałach niejawnych) - poinformowała posłanka PiS Małgorzata Wasserman, przewodnicząca komisji.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Ostry wpis Owsiaka o prezesie TVP

Jerzy Owsiak na Facebooku w bardzo mocnych słowach wyraził swój żal, że Telewizja Publiczna nie informuje swoich widzów o zakupach sprzętu medycznego, które dokonała Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Szef orkiestry przypomniał, że wydaje w ten sposób "społeczne pieniądze". Nie szczędził też słów krytyki Jackowi Kurskiemu, prezesowie TVP. "Jutro w podobnym tonie wysyłam list do KRRiT. Jeśli to nie poskutkuje, szukać będę prawa i sprawiedliwości w instytucjach międzynarodowych" - podkreślił Owsiak.

Źródło: Dziennik.pl

Oprac. Piotr Wolniewicz

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl