PRAWO

 

W środę w Sejmie pierwsze czytanie nowelizacji ustawy o abonamencie RTV

W środę po południu zaplanowano w Sejmie pierwsze czytanie projektu nowelizacji ustawy o opłatach abonamentowych, przygotowanego przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Posłowie zajmą się też poselskim projektem, zakładającym zastąpienie abonamentu przez subwencję budżetową w wysokości 750 mln zł. Projekt rządowy został zgłoszony do Sejmu w minionym tygodniu, wcześniej przyjął go rząd i pozytywnie zaopiniowały Rządowe Centrum Legislacji oraz Komitet Stały Rady Ministrów.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Dwóch kaliskich dziennikarzy oskarżonych przez lokalnego biznesmena

Remigiusz Kaźmierczak, biznesmen z powiatu kaliskiego, oskarża dwóch kaliskich dziennikarzy o naruszenie dóbr osobistych, godności i czci. Do naruszenia prawa miało dojść, kiedy dziennikarze relacjonowali proces sądowy, w którym stroną był Kaźmierczak. Mieli dopuścić się pisania nieprawdy, w tym formułowania fałszywych zarzutów. Biznesmen chce nie tylko przeprosin i zadośćuczynienia, ale skierował sprawę również do sądu karnego.

Źródło: „Życie Kalisza”

 

Rusza proces przeciwko Iwonie Poredzie-Łakomskiej, dziennikarce Nowa TV

Rusza proces z powództwa policji skierowany przeciwko Iwonie Poredzie-Łakomskiej, dziennikarce programu "Teraz ja!" (Nowa TV) za prowokację dziennikarską. Postawiono jej zarzut dwóch wykroczeń: posłużenia się nieprawdziwymi danymi i sprowokowania czynności policji. Rozprawa odbędzie się 9 czerwca br. w Sądzie Rejonowym w Zambrowie.

Źródło: Press.pl

 

Kolejny pozew za komentarz w "Wyborczej"?

TVP domaga się przeprosin za komentarz dziennikarki "Wyborczej" Agnieszki Kublik o festiwalu w Opolu. Żąda usunięcia go ze strony Wyborcza.pl i wpłaty 20 tys. zł na cel społeczny. Grozi, że w przypadku braku przeprosin skieruje sprawę do sądu. To kolejna instytucja publiczna, która chce, by dziennikarz "Wyborczej" przepraszał za opinie w komentarzu.

Źródło: „Gazeta Wyborcza”

 

Pozew gonić będzie pozew?

Konflikt Andrzeja Jaworskiego z Telewizją Gdańsk zatacza coraz szersze kręgi. Już nie tylko sam polityk Prawa i Sprawiedliwości zarzuca tej stacji kłamstwo na swój temat i zapowiada pozew sądowy. Również Andrzej Kwaśniewski, prezes Gdańskiego Klubu Sportowego "Korsarz", twierdzi, że materiał, który dotyczy byłego posła, prezentuje nieprawdziwe informacje i jest także atakiem na ich klub. Dlatego on w imieniu Korsarza wystąpi na drogę sądową przeciwko TVP Gdańsk.

Źródło: „Dziennik Bałtycki”

 

Redaktor naczelny tureckiej gazety aresztowany za tekst o zięciu Erdogana

Ilker Yücel, redaktor naczelny tureckiego dziennika "Aydinlik", został aresztowany. Gazeta donosi, że zatrzymanie Yücela ma związek z artykułem, który ukazał się w gazecie w 2014 roku. Dotyczył przestępczych powiązań Berata Albayraka - zięcia tureckiego prezydenta Recepa Tayyipa Erdogana.

Źródło: Press.pl

 

Wygrała proces z ojcem Dody

Agnieszka Woźniak-Starak wygrała proces z Pawłem Rabczewskim, który pozwał ją o naruszenie dóbr osobistych w programie telewizyjnym "Na językach". Ojciec Dody miała za złe dziennikarce, że powiedziała o jego nieślubnej córce, wskutek czego jego żona miała ciężko zachorować. W pierwszej instancji wygrał, ale Sąd Apelacyjny nie dopatrzył się winy dziennikarki. Obciążył też Pawła Rabczewskiego kosztami sądowymi w wysokości 7150 zł.

Źródło: „Twoje Imperium”

 

LUDZIE, INSTYTUCJE

 

RPO krytykuje nowelizację abonamentu

Rzecznik Praw Obywatelskich w piśmie do marszałka Sejmu ocenił, że rządowy projekt nowelizacji ustawy abonamentowej może naruszać polskie i unijne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych oraz powodować zmianę warunków umów na płatną telewizję. RPO zwraca też uwagę, że nowelizacja dotyczy jedynie części osób zobowiązanych do płacenia abonamentu RTV - klientów płatnej tv.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Google najcenniejszą marką świata

Google znalazł się na czele najnowszego rankingu BrandZ TOP 100, czyli stu najcenniejszych marek świata, opublikowanego przez WPP i Kantar Millward Brown. Firmy, które uplasowały się na podium rankingu, w ciągu ostatniego roku zwiększyły wartość swoich marek: Google - o 7 proc., do 245,6 mld dol., Apple - o 3 proc., do 234,7 mld dol., Microsoft - o 18 proc., do 143,2 mld dol. Na piątym miejscu znalazł się Facebook - wzrost o 27 proc., do 129,8 mld dol.

Źródło: Press.pl

 

Ruszyło Radio Ostrowiec

W poniedziałek wystartowało Radio Ostrowiec (Dlf Invest), wypełniając w ten sposób zapisy koncesji, którą nadawca uzyskał w marcu 2016 roku. Start radiostacji możliwy był po skompletowaniu załogi i zaplecza. Radio nadaje od godz. 6.00, na częstotliwości 92,5 MHz. Redakcję tworzą Tomek Horojdko, Weronika Goworowska, Bartek Dybiec, Joanna Gergont, Dawid Romanik, Magda Jurkowska i Paweł Wyrębkiewicz. Wydawcą jest Filip Lichota.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Ministerstwo Finansów mówi urzędnikom fiskusa, co mają czytać

"Dziennik Gazeta Prawna" dotarła do treść pisma przesłanego przez Ministerstwo Finansów do izb administracji skarbowej. W dokumencie przypomniano uzgodnione jeszcze 24 maja 2016 r. wytyczne dla izb co do standardów zamówień publicznych. Wynika z nich, że nie powinny one (a także podległe im urzędy skarbowe) zamawiać prenumeraty prasy lokalnej, "Pulsu Biznesu", "Wprost", "Polityki", dwumiesięcznika "Press" i "Newsweek Polska".

Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”

 

Magdalena Błaszczyk: z TVP na dyrektora programowego Telewizji Puls

Magdalena Błaszczyk dołączyła do zespołu Telewizji Puls i objęła stanowisko dyrektora programowego. Do jej zadań należy realizacja strategii programowej kanałów TV Puls i Puls 2, w tym zarządzanie ramówkami oraz nadzór nad zakupami programowymi i kontrola merytoryczna materiałów emisyjnych. Wcześniej od 2015 roku pracowała w TVP. Była już związana z Telewizją Puls w latach 2008-2013, jako menedżer ds. tworzenia i koordynowania ramówki oraz zastępca dyrektora ds. programowych.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Kablówki: rząd źle uszczelnia

Akceptacja abonamentu nie może oznaczać zgody ani na nierówne traktowanie obywateli, ani na złamanie przepisów chroniących ich dane osobowe, co proponuje się w projekcie ustawy o uszczelnieniu ściągalności abonamentu RTV - piszą płatne telewizje do polityków. Pod apelem podpisały się: Polska Izba Komunikacji Elektronicznej, ITI Neovision SA oraz Cyfrowy Polsat SA. List formalnie skierowany jest do wszystkich sił politycznych w Sejmie z marszałkiem Markiem Kuchcińskim na czele.

Źródło: „Gazeta Wyborcza”

 

Rosyjski Tygodnik „New Times” bez wersji drukowanej

Krytyczny wobec rosyjskich władz tygodnik “The New Times” rezygnuje z wydawania wersji drukowanej. O decyzji poinformowano na Facebooku, zaznaczając, że powodem takiego ruchu są powody finansowe. Szczegółowe powody zamknięcia drukowanej edycji mają zostać wyjaśnione w ostatnim drukowanym numerze "The New Times". Serwis internetowy tytułu ma nadal funkcjonować.

Źródło: Press.pl

 

Będzie polska wersja „The Voice Kids”

Telewizja Polska zamówiła realizację pierwszej edycji muzycznego talent-show z udziałem dzieci „The Voice Kids”. Program będzie nagrywany równolegle z „The Voice of Poland”, ale jeszcze nie zdecydowano, czy trafi do jesiennej ramówki TVP 2. W show „The Voice Kids” występują utalentowane wokalnie dzieci w wieku 6-14 lat. Ich występy na wszystkich etapach programu oceniają trenerzy. Zasady są bardzo podobne jak w „The Voice”.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Przemysław Rudzki za Michała Pola redaktorem naczelnym "PS"

Przemysław Rudzki został redaktorem naczelnym "Przeglądu Sportowego". Zastąpił na tym stanowisku Michała Pola. Pol kierował redakcją "PS" od jesieni 2013 roku, Rudzki był jego zastępcą. Później Przemysław Rudzki zrezygnował z funkcji, postanowił skoncentrować się na publicystyce i pracy w Canal+Sport, gdzie komentuje ligę angielską. Pol ma przejąć stanowisko dyrektora zarządzającego pionem sportowym, po Rafale Romaniuku, który odchodzi z Grupy Onet - RASP.

Źródło: Interia.pl

Oprac. Piotr Wolniewicz

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl