PRAWO

 

Nie pomylimy suplementu z lekiem

Nazwa suplementów nie będzie mogła wprowadzać w błąd. Trudniej będzie je reklamować. Główny inspektor sanitarny będzie mógł zakazać reklamy suplementu diety w środkach masowego przekazu nawet na rok. Będzie mógł też nałożyć na producenta suplementów, który narusza przepisy dotyczące reklamy, karę pieniężną. Wynika tak z projekt nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia nad którym obecnie pracuje resort zdrowia. Ministerstwo zdrowia chce wyraźnego rozgraniczenia suplementów diety od leków.

Źródło: „Rzeczpospolita”

 

Troje akcjonariuszy nie chce przejścia KCI na NewConnect, pozywają spółkę

Troje mniejszościowych akcjonariuszy KCI (do której należy Gremi Media, wydawca m.in. "Rzeczpospolitej" i "Parkietu") złożyło pozew sądowy, w którym domaga się uchylenia decyzji walnego zgromadzenia spółki o jej przejściu z rynku głównego Giełdy Papierów Wartościowych na rynek NewConnect. Roszczenia w pozwie zostały wycenione na niecałe 58 tys. zł. Pozew został złożony w krajowskim sądzie przez Marię Thiele, Radosława Kędziora i Piotra Szczęsnego pod koniec lutego br.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Dziennikarze "Cumhuriyet" oskarżeni o terroryzm

Turecka prokuratura wniosła akty oskarżenia dotyczące 19 dziennikarzy i współpracowników krytycznej wobec władz gazety "Cumhuriyet". Prokuratorzy zarzucają oskarżonym przynależność do organizacji terrorystycznych i wspieranie nielegalnych ruchów. Chodzi m.in. o prokurdyjskie ugrupowanie PKK oraz ruch skupiony wokół Fethullaha Gulena, rzekomo stojącego za zamachem stanu z lipca 2016 roku. Dziennikarzom grożą kary wieloletniego więzienia.

Źródło: Press.pl

 

LUDZIE, INSTYTUCJE

 

Rada Mediów Narodowych zgodziła się na zmianę nazwy Radia Merkury na Radio Poznań

Radio Merkury wraca do historycznej nazwy: Radio Poznań. Zgodę na tę zmianę wyraziła Rada Mediów Narodowych, teraz kropkę nad "i" musi postawić Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. - Być może zdążymy z formalnościami przed uroczystą galą urodzinową radia, zaplanowaną na 24 kwietnia - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Filip Rdesiński, redaktor naczelny i prezes stacji.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Antyradio szydzi z katastrofy smoleńskiej

Na facebookowej stronie Antyradia umieszczono skandaliczną grafikę, która nawiązuje do katastrofy smoleńskiej. "Wyjątkowe parówki na 10 kwietnia" - napisano. Składa się ona z czterech zdjęć. Początkowo widać talerze z parówkami, które są ułożone w kształt przypominający samolot. Kolejne fotografie obrazują następujące po sobie etapy rozpadu samolotu. Po kilku godzinach i protestach w mediach społecznościowych została usunięta.

Źródło: DoRzeczy.pl

 

Tweet o ścinaniu głów Michała M. Lisieckiego

W piątek 7 kwietnia w Sztokholmie zamachowiec wjechał ciężarówką w grupę ludzi. Zabił kilka osób, byli też ranni. Michał M. Lisiecki tak skomentował to zdarzenie na Twitterze: "Ciężarówka wjechała w tłum w centrum Sztokholmu - ściąć 10x tyle islamskich głów #ZąbZaZąb". Wpis wywołał oburzenie internautów. Lisiecki szybko usunął tweeta i za niego przeprosił.

Źródło: Press.pl

 

Komisja Europejska akceptuje przejęcie Sky przez 21st Century Fox

Komisja Europejska dała zielone światło dla zakończenia transakcji zakupu telewizji Sky przez koncern 21st Century Fox. Zdaniem Komisji przejęcie nie naruszy zasad uczciwej konkurencji na rynku. Na przeszkodzie w finalizacji akwizycji stoją jeszcze instytucje brytyjskie badające jej skutki. Plan kupienia brytyjskiego nadawcy przez amerykański koncern ogłoszono w grudniu ub.r. Transakcja o wartości 11,7 mld funtów przewiduje wykupienie przez należący do Ruperta Murdocha koncern 61 proc. akcji Sky, dzięki któremu medialny magnat stanie się jedynym właścicielem europejskiego operatora.

Źródło: Wirtualnmedia.pl

 

Warren Buffett zwalnia dziennikarzy

Grupa medialna BH Media Group należąca do holdingu inwestycyjnego Berkshire Hathaway, za którym stoi Warren Buffett, przeprowadzi zwolnienia grupowe - ujawniła w swoim serwisie internetowym agencja Bloomberg. Według agencji zlikwidowanych ma zostać 289 etatów. Redukcja zatrudnienia jest elementem planu oszczędnościowego wdrażanego właśnie przez amerykańską grupę. Do BH Media Group należy obecnie 31 dzienników, 47 tygodników i 32 inne lokalne publikacje prasowe.

Źródło: Press.pl

 

Dziennikarka i operator Telewizji Polskiej zaatakowani w Poznaniu przez pijanych mężczyzn

Ekipa reporterska Telewizji Polskiej została w piątek zaatakowana w Poznaniu przez dwóch pijanych mężczyzn. Dziennikarka i operator TVP zostali zaczepieni na ulicy, gdzie szykowali się do relacji z obrad komisji kultury urzędu miejskiego. Dwóch pijanych mężczyzn groziło im. W materiale wideo pokazanym przez TVP Info widać, jak jeden mówi: "Pokazać ci, k..., jak się podcina gardło?". Operatora pobito, sprawcy zostali zatrzymani przez policję.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Magdalena Ogórek zaatakowana w kościele i po "Studio Polska"

Do dwóch niepokojących wydarzeń z udziałem Magdaleny Ogórek i jej rodziny doszło w sobotę i niedzielę 1 i 2 kwietnia. Jak dowiedziała się Wirtualna Polska, Ogórek została zaatakowana chwilę po zakończeniu programu "Studio Polska", a następnie przez inna osobę następnego dnia w kościele na mszy świętej, gdzie poturbowano męża dziennikarki. Sprawę bada prokuratura na Mokotowie i jak przyznają śledczy, całe dochodzenie prowadzone jest z uwzględnieniem obu tych zajść, które mogły być ze sobą powiązane.

Źródło: WP.pl

 

Małgorzata Piekarska po 21 latach odchodzi z Telewizji Polskiej

Dziennikarka TVP Warszawa Małgorzata Piekarska po 21 latach współpracy odchodzi z Telewizji Polskiej. W obszernym liście otwartym do Jacka Kurskiego ocenia, że programy informacyjne TVP stały się tubą propagandową władzy, a wielu zatrudnionych ostatnio dziennikarzy ma duże braki warsztatowe. Piekarska była reporterką "Telewizyjnego Kuriera Warszawskiego", od października poza grafikiem. Współpracowała także z innymi programami. Specjalizuje się w tematyce kulturalnej, historycznej i varsavianistycznej.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

KRRiT monitoruje głośność audycji - reklamy ciszej

KRRiT od października do listopada 2016 roku monitorowała poziom głośności audycji, reklam, autopromocji, ogłoszeń nadawcy, ogłoszeń społecznych i telesprzedaży w 24 programach telewizyjnych rozpowszechnianych na platformach naziemnych i 10 programach satelitarnych. Wyniki monitoringu wykazały, że nadawcy podjęli stosowne działania w celu spełnienia wymagań rozporządzenia KRRiT. Regulator obserwuje systematycznie zmniejszanie uciążliwości tzw. "głośnych reklam" i normalizację głośności pozostałych elementów w danego programu.

Źródło: KRRiT

Oprac. Piotr Wolniewicz

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl