PRAWO

 

Mark Dekan i RASP chcą przeprosin i 100 tys. zł od "Warszawskiej Gazety" za tekst o wytycznych dla dziennikarzy

FreeDomMedia, wydawca "Warszawskiej Gazety", otrzymał od Marka Dekana i Ringer Axel Springer Polska wezwanie do publikacji przeprosin i zapłaty 100 tys. zł na cel społeczny za publikację tekstu informującego, że niedawny list Dekana do pracowników RASP zawierał wytyczne i wskazówki oraz że Dekan jest nadzorcą polskiej prasy. Wydawca uznaje te zarzuty za całkowicie bezpodstawne i jest przygotowany do procesu. Wezwanie dotyczy artykułu Piotra Lewandowskiego "Medialna V kolumna".

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

LUDZIE, INSTYTUCJE

 

Michał Kolanko i Joanna Ćwiek-Świdecka przechodzą do "Rzeczpospolitej", odchodzi Ewa Usowicz

Do działu krajowego "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) dołączyli dziennikarze Michał Kolanko (poprzednio pracował m.in. w 300polityka.pl i "Newsweeku") oraz Joanna Ćwiek-Świdecka (wcześniej m.in. w "Polska The Times" i "Gazecie Wyborczej"). Z dziennika odchodzi tymczasem Ewa Usowicz, wicenaczelna, która złożyła wypowiedzenie. W "Rz" pracowała 10 lat. Swoich dalszych planów zawodowych nie ujawnia.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Ociepka, Niewodzka i Michałowski odwołani przez nowy zarząd Polskiego Radia

Nowy zarząd Polskiego Radia odwołał trzech dyrektorów, którzy objęli swoje funkcje pod rządami Barbary Stanisławczyk - dowiedział się "Presserwis". Stanowiska stracili: dyrektor biura zarządu Anna Niewodzka, zastępca dyrektora biura technologii i cyfryzacji Maciej Michałowski oraz zastępca dyrektora portalu Polskieradio.pl Maciej D. Ociepka. Nowy zarząd przygotowuje zmiany w strukturze Polskiego Radia. Jednym z pomysłów, o których spekuluje się w radiu, jest połączenie Polskiego Radia 24 i Informacyjnej Agencji Radiowej.

Źródło: Press.pl

 

Eurowizja grozi Ukrainie wykluczeniem z festiwalu za blokowanie występu Julii Samoylovej

Europejska Unia Nadawców (EBU), organizator konkursu Eurowizji zagroziła Ukrainie trzyletnim wykluczeniem z udziału w imprezie. Powodem jest zakaz wjazdu na Ukrainę którym władze tego kraju objęły Julię Samoylovą, reprezentantkę Rosji w tegorocznej edycji Eurowizji organizowanej w Kijowie. Powodem zakazu jest fakt, że w 2015 r. rosyjska piosenkarka wystąpiła na Krymie, już po tym jak Rosja bezprawnie anektowała to terytorium. Wokalistka miała również umieszczać w mediach społecznościowych wpisy zachęcające Ukraińców do wewnętrznej destabilizacji.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Akcja w obronie Makłowicza

W niedzielę 2 kwietnia br. przed siedzibą TVP odbyła się akcja wspólnego gotowania. Jej uczestnicy w ten sposób solidaryzowali się z Robertem Makłowiczem, z którym telewizja publiczna zerwała współpracę. Filip Chmielewski, jeden z pomysłodawców i organizatorów wydarzenia, zapewnia, że za akcją nie stała żadna partia czy organizacja polityczna. Sam Makłowicz na wspólnym gotowaniu przed TVP się nie pojawił. W rozmowie telefonicznej z organizatorami podziękował im za wsparcie, ale stwierdził że nie będzie wypowiadał się we własnej sprawie.

Źródło: Press.pl

 

Stacja Fox News zapłaciła 13 milionów dolarów za milczenie kobiet molestowanych przez Billa O'Reilly

Według nieoficjalnych informacji stacja Fox News płaciła kobietom zatrudnionym w niej na różnych stanowiskach za to, by nie oskarżały publicznie Billa O'Reilly o dokonywane przez niego akty molestowania seksualnego. Za milczenie ofiar Fox News zapłaciła w sumie 13 milionów dolarów. O’Reilly to 67-letni dziennikarz i komentator, gospodarz nadawanego przez Fox News Channel programu "The O'Reilly Factor", który od lat cieszy się dużą popularnością. Teraz przeprowadzone przez dziennikarzy "New York Timesa" śledztwo ujawniło mroczne fakty z życia gwiazdora Fox News Channel.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Wojciech Kowalczyk nie jest już ekspertem "Cafe Futbol"

Wojciech Kowalczyk nie będzie już ekspertem programu "Cafe Futbol". Telewizja Polsat postanowiła zerwać z nim współpracę. Nieoficjalnie mówi się, że wpływ na taką decyzję miały ostre opinie wyrażane przez byłego reprezentanta na Twitterze. Oprócz sportu dotyczyły one także często spraw politycznych. Kowalczyk z Polsatem współpracował od wielu lat. Były reprezentant Polski był stałym ekspertem programu "Cafe Futbol". Brał też udział w komentowaniu meczów.

Źródło: Interia.pl

 

Stanisław Skarżyński rezygnuje z funkcji wicenaczelnego serwisu Oko.press

Stanisław Skarżyński nie jest już zastępcą redaktora naczelnego serwisu Oko.press. Pozostaje jednak członkiem redakcji. Piotr Pacewicz, redaktor naczelny Oko.press, precyzuje, że decyzja o rezygnacji Stanisława Skarżyńskiego z funkcji wicenaczelnego była obopólna: redakcji i zainteresowanego. Skarżyński był wiceszefem od samego początku istnienia serwisu.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Polska Agencja Prasowa zmienia strukturę, Radosław Gil redaktorem naczelnym

Od 1 kwietnia br. Polska Agencja Prasowa będzie miała nową strukturę, w ramach której połączone zostaną PAP Media, PAP Biznes i PAP Foto - dowiedział się "Presserwis". Redakcją naczelną pokieruje Radosław Gil, dotychczas redaktor naczelny PAP Media. Nowa struktura zakłada wyraźne oddzielenie działu redakcyjnego i organizacyjnego w Polskiej Agencji Prasowej.

Źródło: Press.pl

 

KRRiT przyznała koncesję Radio Profeto

Podczas posiedzenia 30 marca 2017 roku KRRIT przyznała koncesję dla Fundacji Profeto.pl - Sercański Sekretariat Na rzecz Nowej Ewangelizacji - Radio Profeto.Pl 92,1 MHz na rozpowszechnianie programu radiowego o zasięgu lokalnym (województwo małopolskie), o charakterze społeczno-religijnym. Nadawane w nim będą audycje ewangelizacyjne, transmisje z ważnych wydarzeń związanych z życiem Kościoła oraz różne gatunki muzyki chrześcijańskiej.

Źródło: KRRiT

Oprac. Piotr Wolniewicz

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl