PRAWO

 

Kolejne procesy o "polskie obozy"

Będą następne pozwy przeciwko niemieckim mediom o używanie sformułowania "polskie obozy zagłady". Procesy cywilne zapowiedział we wtorek Lech Obara, prezes olsztyńskiego stowarzyszenia Patria Nostra walczącego z fałszowaniem historii. Żądania dotyczą publicznej telewizji SWR oraz publicznej bawarskiej stacji radiowej B5aktuell. Dodatkowo Patria Nostra wygłosiło w siedzibie Parlamentu Europejskiego "ostateczne przedsądowe wezwanie telewizji niemieckiej ZDF do publikacji właściwych przeprosin", w formie określonej wyrokiem Sądu Apelacyjnego w Krakowie z końca grudnia 2016 r.

Źródło: „Rzeczpospolita”

 

RASP pozwie tygodnik "W Sieci" za tekst o "niemieckim nadzorcy" w redakcji "Faktu"

Ringier Axel Springer Polska pozwie "W Sieci" (Fratria) i Wojciecha Biedronia, autora artykułu pt. "Nadzorca z Niemiec", który ukazał się w najnowszym numerze tygodnika. Biedroń napisał w tym materiale, że polityczne teksty w "Fakcie" miał oceniać niemiecki przedstawiciel wydawnictwa, Peter Prior. Zdaniem rzeczniczki Grupy Onet-RAS Polska artykuł podaje "nieprawdziwe informacje i jest zniesławiający". Wydawnictwo Fratria konsekwentnie nie komentuje tych doniesień. Robert Biedroń pracował w "Fakcie" w latach 2003-2014.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

LUDZIE, INSTYTUCJE

 

Andrzej Kijanka przewodniczącym rady programowej Radia Katowice

Wczoraj odbyło się pierwsze posiedzenie nowo wybranej rady programowej Radia Katowice, która została powołana 16 lutego przez Radę Mediów Narodowych. Członkowie wybrali ze swojego grona przewodniczącego, którym został Andrzej Kijanka. Na stanowiska wiceprzewodniczących powołane są Anna Przewoźnik i Krystyna Panek, a sekretarzem rady został wybrany Alan Klimala.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Telewizja Wirtualnej Polski skraca poranek i redukuje zespół

Od kwietnia poranny program telewizji Wirtualnej Polski (Grupa WP) zamiast dwóch godzin będzie trwał godzinę. W związku z tym kierownictwo WP przeprowadzało rozmowy z osobami pracującymi przy poranku. Niektórym zaproponowano pracę przy innych programach (m.in. "Pudelek TV"), z innymi firma się rozstaje. Według ustaleń "Presserwisu" WP skończy współpracę m.in. z odpowiedzialną za część lifestylową poranka Małgorzatą Ohme oraz jedną z jej prowadzących Katarzyną Krupą.

Źródło: Press.pl

 

Marcin Wikło: z "Czterech stron" w TVP Info do "Kwadransa politycznego" w TVP1

Dziennikarz "W Sieci" i wPolityce.pl Marcin Wikło nie będzie już prowadził programu "Cztery strony" w TVP Info. O odejściu z programu poinformował we wtorek wieczorem na Twitterze. W kwietniu Wikło dołączy natomiast do gospodarzy "Kwadransa politycznego" w TVP1.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Aleksandr Barazienka z Biełsatu prowadzi głodówkę

Operator Biełsatu Alaksandr Barazienka, skazany 27 marca br. na 15 dni aresztu w związku z protestem w Dniu Wolności ("za drobne chuligaństwo"), ogłosił głodówkę - poinformowało niezależne Białoruskie Stowarzyszenie Dziennikarzy. Chce w ten sposób wyrazić protest przeciwko bezprawnemu zatrzymaniu i skazaniu. BSD informuje jednocześnie, że w tym samym areszcie kary odbywają także inni dziennikarze: Maryna Kastylanczanka, Siarhiej Kijko, Raman Pratasiewicz i Dzianis Iwaszyn. Trzech dziennikarzy uwięziono również w areszcie w Witebsku.

Źródło: Press.pl

 

Przemysław Bator odchodzi z „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” do agencji PR

Z końcem marca Przemysław Bator rozstanie się z redakcjami „Faktu” i „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska). O swoim odejściu poinformował we wtorek na Twitterze. Zaznaczył, że przechodzi do branży public relations i nie będzie już zajmował się tematyką sportową. Konkretów nie chciał jeszcze podać.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Wojciech Orliński nie będzie już pisał felietonów do "Dużego Formatu"

Wojciech Orliński zrezygnował z pisania felietonów, które od 2009 roku publikował w "Dużym Formacie", dodatku do "Gazety Wyborczej" (Agora SA). Z nieoficjalnych informacji wynika, że wpływ na jego decyzję miało obcięcie wierszówek. - Wojciech Orliński zrezygnował jedynie z publikowania jednego cyklicznego felietonu. W dalszym ciągu będzie publikował artykuły i wywiady, m.in. w "Dużym Formacie", "Magazynie Świątecznym", "Wysokich Obcasach" i "Gazecie Wyborczej" - mówi Nina Graboś, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Agorze.

Źródło: Press.pl

 

Sukcesy skoczków przyciągnęły przed telewizory. Półtora miliona widzów więcej

Właśnie zakończony sezon Pucharu Świata mężczyzn w skokach narciarskich oglądało średnio 4,83 mln widzów (4,25 mln osób w TVP1 i 579 tys. w Eurosporcie 1) - o 1,5 mln więcej niż w poprzednim sezonie. W Jedynce największą popularnością cieszył się finałowy konkurs Turnieju Czterech Skoczni, odbywający się w Bischofshofen, który na antenie tej stacji 6 stycznia br. oglądało 6,91 mln widzów.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Przeciwko fałszowaniu historii

W tym roku MSZ za pośrednictwem swoich placówek interweniowało już ponad 40 razy w sprawie używania przez media na świecie sformułowania "polskie obozy zagłady". W 2016 r. takich interwencji było ponad 240. Jak poinformował rzecznik rządu Rafał Bochenek, nasze placówki dyplomatyczno-konsularne na bieżąco śledzą media zagraniczne i interweniują bezpośrednio po skandalicznych publikacjach.

Źródło: „Nasz Dziennik”

 

Wydawcy apelują do Donalda Trumpa o koniec wojny z mediami

World Association of Newspapers and News Publishers (WAN-IFRA) - międzynarodowe stowarzyszenie wydawców - skierowało do prezydenta Donalda Trumpa list otwarty, w którym apeluje o zakończenie przez obecnego szefa Białego Domu wojny wytoczonej niektórym mediom. Autorzy apelu wzywają prezydenta USA by zaprzestał oskarżania wybranych tytułów o publikowanie fake news i nazywanie ich wrogami amerykańskiego narodu.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

7,7 miliona widzów meczu Czarnogóra - Polska

Ponad 7,7 miliona widzów oglądało mecz Czarnogóra - Polska w Polsacie i Polsacie Sport. Spotkanie śledził co drugi widz, a Polsat był liderem oglądalności w niedzielny wieczór. Nasza reprezentacja pokonała w Podgoricy gospodarzy 2:1 i na półmetku eliminacji do Mundialu w Rosji 2018 zajmuje pierwsze miejsce z grupie E.

Źródło: PolsatSport.pl

 

„Kurier Lubelski” za złotówkę w dawnym formacie

"Kurier Lubelski" (Polska Press) w tym roku obchodzi jubileusz 60 lat. W sobotę 25 marca ukazał się w dawnym formacie (40x57 cm) i makiecie w cenie 1 zł. Specjalne wydanie ma 12 stron. Zawiera zdjęcia archiwalne, artykuły wspomnieniowe, pamiątkowe zdjęcie byłych i obecnych pracowników redakcji, a także artykuły o tym, jak Lublin zmieniał się w ciągu ostatnich 60 lat.

Źródło: Press.pl

 

Oprac. Piotr Wolniewicz

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl