PRAWO

 

Rozmawiając z dziennikarzem, lepiej zastrzec anonimowość

Osoba zgłaszająca się do mediów, by nagłośniły jej sprawę, w sposób dorozumiały godzi się na podanie swego imienia i nazwiska. Chyba, że zastrzeże sobie anonimowość - uznał Sąd Okręgowy w Olsztynie. Na stronie internetowej radia ukazał się artykuł opisujący prawne perypetie właściciela firmy ochroniarskiej. W tekście podano jego imię i nazwisko, omyłkowo też wskazano, że został oskarżony, a nie obwiniony. Zdaniem sądu dobra osobiste powoda zostały naruszone poprzez podanie tej nieprawdziwej informacji. Roszczenie finansowe zostało oddalone.

Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”

 

LUDZIE, INSTYTUCJE

 

TOK FM rozstaje się z Wojciechem Krzyżaniakiem

Kierownictwo Radia TOK FM (Grupa Radiowa Agory) zdecydowało o zakończeniu współpracy z dziennikarzem Wojciechem Krzyżaniakiem, który w każdą sobotę prowadził południowe pasmo "Program telewizyjny". Dziennikarz ustalił z kierownictwem rozgłośni, że zachowuje prawa do tytułu audycji i zamierza ją kontynuować na antenie innej rozgłośni.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

"Der Spiegel" krytykowany za okładką nawet przez "Bild"

Tygodnik "Der Spiegel" opublikował na okładce rysunek przedstawiający Donalda Trumpa jako kata Statui Wolności. Amerykański prezydent zaprezentowany został z zakrwawionym nożem w jednej ręce i ociekającą krwią, odciętą głową Statui Wolności - w drugiej. Okładka wywołała falę komentarzy zarówno w Niemczech, jak i za Oceanem. Została skrytykowana m.in. przez najpopularniejszy niemiecki dziennik, jakim jest "Bild". Dziennikarze tej gazety napisali m.in., że jest to "najbardziej odrażająca i pozbawiona smaku okładka w historii”.

Źródło: Press.pl

 

Bartłomiej Mayer dziennikarzem "Pulsu Biznesu"

Dziennikarz gospodarczy Bartłomiej Mayer zaczął pracę w "Pulsie Biznesu" (Bonnier Business Polska). Wcześniej był związany m.in. z "Dziennikiem Gazetą Prawną", "Wprost", "Rzeczpospolitą" i "Eurogospodarką".

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Newsy coraz częściej z aplikacji

Już 38 proc. internautów na świecie korzysta z mobilnych aplikacji z newsami. Odsetek takich osób wzrósł w ciągu ostatniego roku o 7 pkt proc., co eksperci wyjaśniają m.in. wieloma wydarzeniami o międzynarodowym znaczeniu, jakie miały miejsce w 2016 r. Ale użytkowników aplikacji newsowych sukcesywnie przybywało już w ostatnich kilku latach. Z danych Global Web Index wynika, że jeszcze w 2012 r. z aplikacji z najnowszymi informacjami korzystało 21 proc. internautów.

Źródło: „Rzeczpospolita”

 

Metro ma najwyższy udział spośród kanałów udostępnianych z MUX-8

Spośród kanałów, które zadebiutowały pod koniec 2016 roku w cyfrowym nadawaniu naziemnym, najlepsze wyniki notuje Metro (średnia minutowa oglądalność wyniosła 15 tys. widzów), a najsłabsze WP (średnia minutowa oglądalność 5,7 tys.) - wynika z analizy oglądalności za styczeń br. Nowa TV uzyskała w tym okresie średnią minutową oglądalność 12,3 tys., Zoom TV - 11 tys. WP jako jedyna z wymienionej czwórki nie jest dostępna z platformy Cyfrowego Polsatu.

Źródło: Press.pl

 

Paweł Szefernaker z PiS wyszedł ze "Śniadania w Radiu ZET"

Poseł PiS Paweł Szefernaker, minister w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, wyszedł w proteście z programu "Śniadanie w Radiu ZET" emitowanego w Polsat News i Radiu ZET. Narzekał, że jednym z tematów dyskusji miał być niedawny list Donalda Tuska oraz że inni goście przerywali mu wypowiedzi.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Renata Grochal dołączyła do redakcji "Newsweek Polska"

Renata Grochal będzie pracowała w "Newsweek Polska" - poinformował na Twitterze redaktor naczelny tego tygodnika Tomasz Lis. Grochal w grudniu ub.r. została zwolniona z "Gazety Wyborczej" w ramach zwolnień grupowych przeprowadzanych w Agorze. Była tam jedną z głównych dziennikarek politycznych. W "GW" pracowała od 2004 roku.

Źródło: Press.pl

 

Adam Buła z Polska Press przeprosił za napisanie na Twitterze o internautce: śmieć, kłamliwa gówniara

Adam Buła, zastępca szefa Agencji Informacyjnej Polska Press, zarzucając kłamstwo internautce Marcie Smolańskiej, napisał o niej na Twitterze m.in. "dla mnie śmieć. bez różnicy, jakiej płci", "kłamliwa gówniara", "zachowała się jak ruski troll". Szybko przeprosił za te wpisy przyznając, że nie powinien dać się sprowokować. Buła skomentował wpis Smolańskiej do niewyrażenia zgody przez MSWiA na inicjatywę prezydenta Sopotu, żeby w tym mieście osiedliła się niewielka grupa osieroconych dzieci i rodzin z Aleppo.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

"Solidarność" zaniepokojona sytuacją w Radiu Merkury

Zarząd regionu Wielkopolska NSZZ "Solidarność" przesłał przewodniczącemu Rady Mediów Narodowych oświadczenie, w którym wyraża zaniepokojenie sytuacją w poznańskim, publicznym Radiu Merkury. Związkowcy wskazują na przypadek Macieja Kluczki, który został odsunięty od pracy przy materiałach politycznych po tym, jak zadawał niewygodne pytania europosłowi PiS Ryszardowi Czarneckiemu.

Źródło: Press.pl

 

Oprac. Piotr Wolniewicz 

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl