PRAWO

 

Prokuratura w Radomiu umorzyła dochodzenie w sprawie programu Betlejewskiego

Prokuratura Rejonowa Radom-Wschód w Radomiu umorzyła dochodzenie ws. znieważenia bezrobotnych mieszkańców Radomia przez Rafała Betlejewskiego, uznając, że bohaterowie reportażu nie zgłosili się lub nie poczuli się urażeni. Reportaż, którym interesował się prokurator, był materiałem wyemitowanym we wrześniu br. na antenie telewizji TTV w programie "Betlejewski. Konfrontacje". Betlejewski zorganizował w Radomiu fałszywą rekrutację, podczas której zatrudnieni przez niego aktorzy składali radomianom propozycje nielegalnej pracy, np. rozwożenie narkotyków.

Źródło: Press.pl

 

Piotr Duda grozi Monice Olejnik procesem. Chodzi o słowa, że "służył w ZOMO"

"Jeśli Monika Olejnik natychmiast nie przeprosi za wypowiedź o ZOMO, będzie proces o zniesławienie" - oznajmił Piotr Duda na Twitterze. Chodzi o słowa, które padły z ust Olejnik w trakcie wtorkowego programu "Kropka nad i" na antenie TVN24. Gościem programu był szef PO, Grzegorz Schetyna. Rozmowa dotyczyła m.in. "ustawy dezubekizacyjnej". W pewnym momencie Olejnik stwierdziła: "Ciekawa jestem, jak się czuje Piotr Duda, który służył w ZOMO? Czy jego też obejmie ustawa dezubekizacyjna?".

Źródło: WP.pl

 

LUDZIE, INSTYTUCJE

 

Agora zwolniła już 120 osób, głównie z "Gazety Wyborczej"

Od początku zwolnień grupowych w Agorze wypowiedzenia otrzymało 120 pracowników, głównie z zespołu "Gazety Wyborczej". W najbliższym czasie ma zostać zwolnionych jeszcze 70 osób. Redukcje dotyczą głównie pionu prasowego i internetowego firmy, nie obejmują natomiast jej spółek zależnych Helios, AMS i Grupa Radiowa Agory. We wtorek zarząd Agory zapowiedział, że realizowane od połowy października zwolnienia grupowe, mające dotyczyć do 135 osób, będą miały większa skalę - obejmą 190 pracowników, czyli 9,6 proc. osób zatrudnionych obecnie w firmie na etatach.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

W Grecji zamilkły portale i gazety. Telewizja i radio nie nadają wiadomości

Greccy dziennikarze strajkują w proteście przeciwko oszczędnościowym posunięciom rządu. Radio i telewizja nie nadają wiadomości, strony internetowe nie są aktualizowane, w czwartek nie ukażą się gazety. Greccy pracownicy sektora publicznego i prywatnego na czwartek zapowiedzieli strajk generalny, trzeci w tym roku. W związku z tym dziennikarze postanowili rozpocząć swój 24-godzinny protest już w środę rano, by móc relacjonować czwartkowe wydarzenia.

Źródło: Press.pl

 

Maja Borkowska po 20 latach pracy odchodzi z radiowej Trójki

Dziennikarka Trójki Maja Borkowska poinformowała, że podjęła decyzję o odejściu ze stacji. Była z nią związana przez 20 lat. Pracę w stacji rozpoczęła w 1996 roku. Była reporterką, wydawcą serwisów informacyjnych, przygotowywała też poranną audycję "Zapraszamy do Trójki", prowadziła cykle "Informator kulturalny", "Przegląd prasy" oraz "Komentatorzy".

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Policja nie znalazła narkotyków w TVP, ale wszczęła dochodzenie

Komenda Stołeczna Policji prowadzi dochodzenie mające wyjaśnić, czy w siedzibie Telewizji Polskiej przy placu Powstańców Warszawy zażywano narkotyki. W ubiegłym tygodniu jeden z pracowników Telewizyjnej Agencji Informacyjnej TVP wysłał na ogólny adres TVP e-mail, skarżąc się na "smród narkotyków" w redakcji. Została o tym zawiadomiona także stołeczna policja. Narkotyków w TVP szukano w sobotę. Chociaż ich nie znaleziono, policja wszczęła dochodzenie.

Źródło: Press.pl

 

TVP wchodzi na rynek brokerki reklamowej, zaczyna od obsługi TVS

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej z początkiem stycznia 2017 roku rozpocznie obsługę reklamową telewizji TVS. To pierwszy zewnętrzny kanał tv, który będzie obsługiwany przez handlowców TVP. Tym samym stacja kończy współpracę z TVN Media.  Rozpoczęcie współpracy z innymi stacjami telewizyjnym to efekt realizacji ogłoszonej wiosną br. strategii wzmocnienia pozycji Biura Reklamy TVP na rynku reklamowym.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Poprawna telewizja

"Tagesschau", sztandarowy program informacyjny pierwszego programu publicznej telewizji ARD, celowo przemilczał aresztowanie uchodźcy z Afganistanu pod zarzutem gwałtu i morderstwa 19-letniej studentki Marii L. we Fryburgu. Zbrodnia miała miejsce w październiku. W czasie weekendu informacje o zatrzymaniu w piątek podejrzanego 17-letniego Afgańczyka pojawiły się większości niemieckich mediów. Także w ZDF, drugim programie publicznej telewizji. Ale nie w ARD. Wywołuje to w Niemczech burzę.

Źródło: „Rzeczpospolita”

 

„Gazeta Pomorska” wyprzedziła „Dziennik Zachodni”

Nowym liderem średniej sprzedaży ogółem wśród codziennych gazet regionalnych i lokalnych została w październiku 2016 roku „Gazeta Pomorska” (35 177 egz.), która wyprzedziła „Dziennik Zachodni” (31 017 egz.). Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Polska Metropolia Warszawska” (spadek o 24,61 proc. do 2 790 egz.). Wymienione tytuły należą do Grupy Polska Press.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Doradczyni Orbana przejmuje opozycyjny tygodnik

Maria Schmidt, była szefowa zespołu doradców węgierskiego premiera Victora Orbana, została nowym właścicielem krytycznego wobec rządu tygodnika "Figyelö". Jak ujawnił serwis Origo.hu, Schmidt przejęła pismo od znajdującego się w stanie upadłości wydawnictwa MediaCity. Kwota transakcji nie została ujawniona.

Źródło: Press.pl

 

Joanna Klimek: z TVP na szefową public relations w PGNiG

Joanna Klimek objęła stanowisko dyrektora departamentu public relations w spółce Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. Od stycznia do października br. Była związana z Telewizją Polską. Początkowo była wiceszefem biura koordynacji programowej TVP, a później - po odwołaniu Sławomira Zielińskiego - przejęła kierownictwo nad całym biurem. Z TVP odeszła dwa miesiące temu. Wcześniej Klimek przez kilkanaście lat pracowała w Telewizji Polsat.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Zmarła Grażyna Korzeniowska

W sobotę w wieku 59 lat zmarła w Poznaniu Grażyna Korzeniowska, długoletnia dziennikarka Radia Merkury i Polskiego Radia Poznań. Była absolwentką Wydziału Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Pochodziła z Sosnowca.

Źródło: Press.pl

 

Zwolnieni dziennikarze Trójki niewpuszczani do jej siedziby

Wojciech Dorosz, Paweł Sołtys i Damian Kwiek, zwolnieni w ostatnim czasie dziennikarze radiowej Trójki i działacze Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Programu III i II Polskiego Radia, nie są już wpuszczani do siedziby rozgłośni. W konsekwencji jedno ze spotkań związku odbyło się poza siedzibą Trójki.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Radio Merkury wprowadza zmiany na stronie internetowej

Radio Merkury, publiczna rozgłośnia z Wielkopolski, zmienia stronę internetową. Serwis Radiomerkury.pl ma nowy layout. Rozbudowano profil informacyjny, wprowadzono czytelne zakładki i odsyłacze, wyeksponowano większe zdjęcia. Na stronie umieszczane są radiowe serwisy informacyjne.

Źródło: Press.pl

 

PW

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl