Zmarł fotoreporter "Dziennika Bałtyckiego" Tomasz Bołt

W poniedziałek w wieku 44 lat, po ciężkiej chorobie, zmarł Tomasz Bołt, fotoreporter przez kilkanaście lat związany z "Dziennikiem Bałtyckim", a wcześniej z "Wieczorem Wybrzeża". W zawodzie pracował przez ponad 20 lat.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Dziennikarki "Wyborczej" z nagrodą Fikusa

Iwona Szpala i Małgorzata Zubik, dziennikarki, które od lat opisują kulisy reprywatyzacji na łamach "Gazety Wyborczej" i jej stołecznego dodatku, zostały uhonorowane Nagrodą im. Dariusza Fikusa. Kapituła doceniła serię ich artykułów z 2015 r., w których ujawniały niejasne mechanizmy przejmowania warszawskich nieruchomości przez kupców roszczeń.

Źródło: „Gazeta Wyborcza”

 

Komisja Europejska oskarża serwisy społecznościowe o brak reakcji na mowę nienawiści

Według raportu zamówionego przez Komisję Europejską największe firmy w mediach społecznościowych (Facebook, Google Twitter i Microsoft) nie wypełniają swoich obietnic szybkiego reagowania na przejawy mowy nienawiści w internecie. Komisja zapowiada, że w wypadku dalszej opieszałości administracyjnie zmusi najpopularniejsze serwisy do skutecznej walki z hejtem.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Samuel Pereira p.o. szefem Tvp.info

Stanowisko szefa Tvp.info stracił w końcu listopada Bartosz Kalich. Początkowo serwisem kierował bezpośrednio dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Piotr Lichota. Teraz te obowiązki przejął Samuel Pereira, który pracuje w TAI od marca br. Wcześniej był dziennikarzem "Gazety Polskiej Codziennie". Od lutego br. prowadzi też rozmowy w Programie I Polskiego Radia.

Źródło: Press.pl

 

„Super Express” pierwszy raz wyprzedził „Gazetę Wyborczą”

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w październiku br. był „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska – 266 940 egz.). Drugie miejsce zajął „Super Express” (ZPR Media -135 685 egz.), który po raz pierwszy w historii wyprzedził „Gazetę Wyborczą” (Agora – 135 277 egz.) - wynika z danych ZKDP opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

KNF podtrzymała 500 tys. zł kary dla właściciela "Wprost" i "Do Rzeczy"

Komisja Nadzoru Finansowego utrzymała w mocy decyzję z lipca 2014 roku o nałożeniu 500 tys. zł kary na spółkę PMPG Polskie Media (należą do niej m.in. tygodniki "Wprost" i "Do Rzeczy") za nieprawidłowości dotyczące sprawozdań finansowych w latach 2009-2011. PMPG zapowiada, że złoży skargę na tę decyzję do sądu administracyjnego. Spółka zaznaczyła, że odłożyła już jako rezerwę środki na zapłacenie kary, więc decyzja KNF nie wpłynie na prognozy wyników finansowych firmy.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Katarzyna Tusk wygrała w sądzie z Fakt24.pl

Sąd Apelacyjny w Warszawie nakazał witrynie Fakt24.pl przeprosić Katarzynę Tusk. Poszło o tytuł artykułu z 2014 r.: "Dramat Kasi Tusk. Nazwali ją dziwką. A Tusk dziękuje". W pozwie, sporządzonym w imieniu Tusk przez Romana Giertycha, była mowa o 50 tys. zł odszkodowania, przeprosinach i zwrocie kosztów procesowych. W 2015 roku warszawski Sąd Okręgowy oddalił pozew. Teraz Sąd Apelacyjny zmienił ten wyrok: nakazał zamieścić przeprosiny na internetowej stronie "Faktu", odszkodowania jednak nie zasądził. Wyrok jest prawomocny.

Źródło: Press.pl

 

Agora sprzeda swoją łódzką siedzibę, prezydent miasta nie skorzysta z pierwokupu

Prezydent Łodzi nie wykona przysługującego mu prawa pierwokupu do nieruchomości, na której znajduje się łódzka siedziba Agory. Oznacza to, że najprawdopodobniej firma sprzeda tę siedzibę za 9,7 mln zł, przy czym nadal będzie w niej prowadzić działalność, wynajmując mniejszą powierzchnię biurową (jednocześnie podpisano umowę najmu na pięć lat).

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Fenomen wspólnoty

W minioną sobotę Radio Maryja świętowało w Toruniu 25. rocznicę powstania. Rozgłośnia rozpoczęła nadawanie 8 grudnia 1991 r., w święto Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny. Początkowo audycje docierały tylko do słuchaczy w Toruniu, Bydgoszczy i okolicznych miejscowościach. Dziś dzięki przekazowi satelitarnemu i internetowemu RM słyszalne jest na całym świecie. Głównym punktem rocznicowego dziękczynienia była Msza Święta, której przewodniczył ks. abp Marek Jędraszewski, wiceprzewodniczący Konferencji Episkopatu Polski. Obecny był również m.in. prezydent RP Andrzej Duda.

Źródło: „Nasz Dziennik”

 

Wojciech Dorosz dyscyplinarnie zwolniony z Trójki

Wojciech Dorosz został dyscyplinarnie zwolniony z Polskiego Radia w piątek. Jako powody podano m.in. "wywieranie presji psychicznej" na zarząd firmy, "stosowanie czarnego PR-u" "destabilizację pracy Zarządu PRSA oraz samej Spółki poprzez publiczne nękanie Zarządu" m.in. "żądaniami przystąpienia do mediacji". Dorosz pracował w Trójce przez 10 lat, był wydawcą programów "Magazyn bardzo kulturalny", "Trójka pod księżycem" i "Klub Trójki". Był w kierownictwie Związku Zawodowego Dziennikarzy i Pracowników Programu III i II Polskiego Radia.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Nagrody PIP dla dziennikarzy DGP

Karolina Topolska, redaktor prowadząca tygodnik Kadry i Płace, oraz Łukasz Guza, dziennikarz Gazety Prawnej, zostali wyróżnieni nagrodą Salus Publica przyznawaną przez głównego inspektora pracy. Corocznie Państwowa Inspekcja Pracy wyróżnia dziennikarzy szczególnie zaangażowanych w upowszechnianie problematyki prawnej ochrony pracy.

Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”

 

Telewizja Polska wybiera dom mediowy do obsługi 8 mln zł budżetu

Biuro Reklamy Telewizji Polskiej rozpoczęło przetarg, w którym wybierze dom mediowy odpowiedzialny za planowanie i zakup mediów do kampanii TVP. Wybrana agencja przez rok będzie obsługiwać budżet o wartości 8 mln zł netto. Przetarg trwa do 10 stycznia, a umowa z wybraną w nim agencją zostanie podpisana najpóźniej 10 lutego 2017 roku na okres 12 miesięcy. Obecnie planowaniem i zakupem mediów do kampanii realizowanych i zlecanych przez TVP zajmuje się dom mediowy Maxus. Umowa z nim została przedłużona do końca br.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Posłowie PiS chcą zakazać porno w sieci

Grupa posłów PiS chce ograniczenia dostępu do internetowej pornografii. - Dziś prawo jest w tym zakresie zbyt liberalne - przekonuje poseł Arkadiusz Mularczyk, który wraz ze swoją grupą parlamentarzystów już dwa lata temu złożył w Sejmie projekt mającej nakazać ministrowi administracji i cyfryzacji przygotowanie rozwiązań pozwalających użytkownikom oglądać strony internetowe bez możliwości wejścia na strony z pornografią. W praktyce chodzi o nakazanie dostawcom usług internetowych blokowania stron z pornografią, chyba, że zażąda tego pełnoletni użytkownik.

Źródło: „Wprost”

 

Magdalena Birecka wydawcą w Infor Biznes, Aleksandra Dzierżek szefem Forsal.pl. Aleksandra Gruszczyńska dziennikarka „DGP”

Do zespołu „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) dołączyła Aleksandra Gruszczyńska. Będzie zajmować się będzie tematyką dotyczącą rynku paliw, przemysłu motoryzacyjnego i chemicznego, a także górnictwa. Ostatnio pracowała w „Gazecie Wyborczej”. Magdalena Birecka została wydawcą serwisów internetowych Infor Biznes, a Aleksandra Dzierżek awansowała na kierownika Forsal.pl po odejściu Szymona Ostrowskiego. 

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Adam Kuklewicz prowadzącym „Puls Polski” w TVP Info

Adam Kuklewicz zadebiutował jako gospodarz programu „Puls Polski” w TVP Info. Ostatnio pracował jako dyrektor komunikacji Pracodawcy RP, a wcześniej związany był z Polsatem. Oprócz Kuklewicza gospodarzami magazynu interwencyjnego „Puls Polski” są: Dorota Grabowska, Konrad Krakowiak, Klaudia Carlos, Jacek Cholewiński oraz Ewa Tułacz.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Roman Osica, Anita Werner, Cezary Łazarewicz, Justyna Kopińska wśród laureatów plebiscytu MediaTory 2016

Już po raz dziesiąty studenci dziennikarstwa przyznali nagrody najlepszym, ich zdaniem, dziennikarzom i ludziom mediów, których praca wyróżniła się w minionym roku akademickim. W tegorocznej edycji plebiscytu MediaTory zwyciężyli m.in.: AuTORytet - Mariusz Szczygieł, TORpeda - Roman Osica (Radio Zet), InicjaTOR - Anita Werner "Miss więzienia" (TVN Style), ObserwaTOR - Cezary Łazarewicz za książkę "Żeby nie było śladów. Sprawa Grzegorza Przemyka", ReformaTOR - Justyna Kopińska za reportaż "Bo to tylko kobiety były" ("Duży Format" "Gazety Wyborczej").

Źródło: Press.pl

 

Monika Krześniak-Sajewicz zwolniona z "Rzeczpospolitej"

Dziennikarka ekonomiczna Monika Krześniak-Sajewicz po ponad 8 latach pracy pożegnała się z "Rzeczpospolitą" (Gremi Media). Dostała wypowiedzenie, o szczegółach nie chciała mówić. Wcześniej pracowała w "Gazecie Prawnej".

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Robert Mazurek rezygnuje ze współpracy z "Plusem Minusem"

Robert Mazurek przez siedem lat współpracował z "Plusem Minusem" - weekendowym dodatkiem do "Rzeczpospolitej". Dziennikarz podkreślił, że podjął decyzję o odejściu, po zakończeniu przez "Rz" współpracy z rysownikiem Andrzejem Krauze. Mazurek przeprowadza obecnie wywiady w RMF FM, publikuje na łamach tygodnika "w Sieci". Wcześniej publikował m.in. w "Uważam Rze" czy tygodniku "Wprost".

Źródło: Onet.pl

 

Osiem osób odeszło jednego dnia z WP

Ośmioro pracowników Grupy Wirtualna Polska złożyło we wtorek 29 listopada br. wypowiedzenia, m.in. Iga Burniewicz (wydawca, redaktorka), Magdalena Wojnarowska (redaktorka), Robert Jurszo (redaktor Historia.wp.pl), Karolina Wojdyna (social media). Już wcześniej z redakcji WP odeszło kilka osób. Powodem są zmiany wprowadzane przez Tomasza Machałę, który od miesiąca jest dyrektorem zarządzającym segmentów Wiadomości i Biznes w Grupie WP.

Źródło: Press.pl

 

PW

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl