PRAWO

 

Maja Narbutt wygrała w sądzie apelacyjnym z prezydentem Gdańska

Maja Narbutt, dziennikarka tygodnika "W Sieci", wygrała proces z prezydentem Gdańska Pawłem Adamowiczem. Poszło o tekst "Miasto z bursztynu" opublikowany w 2012 roku na łamach ówczesnego tygodnika "Uważam Rze". Narbutt napisała w nim m.in., że Paweł Adamowicz "załatwił" z Amber Gold pieniądze na film o Lechu Wałęsie. Prezydent Gdańska w 2014 roku skierował sprawę do sądu, żądając przeprosin i 10 tys. zł zadośćuczynienia. Sąd pierwszej instancji nakazał dziennikarce przeproszenie Adamowicza, ale bez zadośćuczynienia. We wtorek 29 listopada Sąd Apelacyjny w Warszawie zdecydował, że żądania Pawła Adamowicza były niezasadne i obarczył go kosztami procesowymi.

Źródło: Press.pl

 

Dorota Kania skazana za zniesławienie w "Resortowych dzieciach. Media". "Będzie apelacja"

Warszawski sąd rejonowy uznał dziennikarkę "Gazety Polskiej" Dorotę Kanię winną popełnienia przestępstwa zniesławienia wobec Piotra Bachurskiego w książce "Resortowe dzieci. Media". Jednocześnie sąd uniewinnił współautorów książki - Macieja Marosza i Jerzego Targalskiego, ponieważ - w ocenie sądu - nie byli oni autorami inkryminowanych stwierdzeń. Sąd zasądził wobec Doroty Kani środki karne w postaci nawiązki 10 tys. zł i podanie wyroku do publicznej wiadomości. Wyrok jest nieprawomocny. Dziennikarka zapowiada złożenie apelacji.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

LUDZIE, INSTYTUCJE

 

Bruksela ożywia handel w sieci

Unia zaproponowała zrównanie stawek VAT na książki i czasopisma w formie papierowej i elektronicznej. Decyzja Komisji Europejskiej jest efektem wielu lat lobbingu europejskich wydawców. Najnowsza propozycja KE ma ożywić nie tylko sprzedaż e-publikacji, ale też handel elektroniczny w ogóle. Rewolucyjna będzie zmiana zasad płacenia VAT przez małe firmy handlujące online, które dziś muszą się rejestrować jako płatnicy VAT we wszystkich krajach, do których sprzedają. Według propozycji KE nie będzie to już konieczne.

Źródło: „Rzeczpospolita”

 

Redaktorzy "Plusa Minusa" rezygnują z pracy w "Rzeczpospolitej"

Z "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) odchodzą odpowiedzialni za dział Opinie i weekendowe wydanie "Plus Minus" dziennikarze Dominik Zdort, Beata Zubowicz, Wojciech Stanisławski i Filip Memches. Wszyscy złożyli wymówienia. Według nieoficjalnych informacji ich odejście jest związane z tym, że "Rz" w środę po 16 latach zakończyła współpracę z rysownikiem satyrycznym Andrzejem Krauze.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Nowe kanały za darmo

Inauguracja czterech nowych kanałów telewizyjnych w ramach tzw. ósmego multipleksu cyfrowego (MUX-8) dobiegła końca. Do dwóch kanałów, które nadawanie rozpoczęły w ostatnich kilku tygodniach (Zoom TV i Nowa TV), dołączają telewizja Metro należąca do grupy Agora i WP kontrolowana przez Wirtualną Polskę. Oznacza to, że oferta darmowej, naziemnej telewizji cyfrowej wzrosła do 27 stacji. Gdy w 2013 r. zamilkły ostatnie nadajniki telewizji analogowej, było ich 16.

Źródło: „Gazeta Wyborcza”

 

Krzysztof Świątek: z "Tygodnika Solidarność” na szefa publicystyki Polskiego Radia 24

Krzysztof Świątek zakończył pracę jako redaktor naczelny "Tygodnika Solidarność". W grudniu obejmie funkcję kierownika redakcji publicystyki Polskiego Radia 24, nadal będzie też prowadził jedno z wydań programu "Cztery strony" w TVP Info. Świątek p.o. redaktora naczelnego "Tygodnika Solidarność" został w sierpniu ub.r., a na stałe objął to stanowisko w lutym br.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Janusz Weiss będzie współpracował z Superstacją

Janusz Weiss dołączy do grona prowadzących program "Bez ograniczeń" w Superstacji. W programie, nadawanym codziennie o godz. 23, wydarzenia dnia komentują widzowie - telefonicznie i e-mailowo. Obecnie gospodarzami audycji są na zmianę Janusz Płoński i Jacek Zimnik. Superstacja planuje jednak, że program będzie prowadzony przez duety, a wśród prowadzących znajdzie się Janusz Weiss, który od września 2013 roku do maja 2016 roku współpracował z radiową Jedynką, a wcześniej przez 23 lata pracował w Radiu Zet.

Źródło: Press.pl

 

Michał Winnicki Entertainment przejmuje kanał TVR

Firma Michała Winnickiego - Michał Winnicki Entertainment - przejęła większościowy pakiet udziałów w spółce Nova Media, dotychczasowego właściciela kanału TVR. Stacja ruszy z nową ramówką w połowie grudnia. W połowie 2015 r. Sąd Rejonowy w Warszawie ogłosił upadłość spółki TVR, nadawcy kanału TVR. Spółka Nova Media wygrała przetarg na nabycie TVR od syndyka masy upadłościowej.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Wirtualna Polska dała funduszom zarobić

Największy dotychczasowy właściciel WPH - European Media Holding (miał 37,9 proc. udziału w kapitale spółki oraz 23,85 proc. głosów na jej walnym zgromadzeniu akcjonariuszy), należący do funduszy Innova Capital i MCI, sprzedał akcje Wirtualnej Polski za prawie 390 mln zł. Analitycy spodziewają się teraz w spółce nowych inwestorów. Ale decydujący głos będą mieli założyciele grupy.

Źródło: „Rzeczpospolita”

 

Joanna Guzik odeszła z „Rzeczpospolitej”, została szefową polskiej wersji MSN.com

Joanna Guzik zakończyła pracę w redakcji „Rzeczpospolitej” (Gremi Media), w której była szefową zespołu wydawców serwisu Rp.pl. Przeszła do Microsoftu, gdzie objęła funkcję redaktor prowadzącej w polskiej wersji portalu MSN.com. W dziale internetowym „Rzeczpospolitej” pracowała od 2008 roku. Kolejno pełniła funkcje redaktora, wydawcy i szefa wydawców.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Rząd zbada kapitał w mediach

PiS chce zaostrzenia regulacji antykoncentracyjnych dla wydawców. _ Wystąpiliśmy do KRRiT oraz UOKiK o wytypowanie ekspertów, którzy po przeanalizowaniu sytuacji prawnej w Polsce i rozwiązań europejskich zajmą się opracowaniem projektu zapewniającego pluralizm w mediach - zapowiedział wiceminister kultury Jarosław Sellin. Zrobił to na wczorajszym posiedzeniu sejmowej komisji kultury na temat obecności kapitału zagranicznego w polskich mediach.

Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna”

 

Monika Lech przeszła z Gazeta.pl do Wyborcza.pl

Monika Lech objęła funkcję dyrektora programowego i wydawniczego portalu Wyborcza.pl. Poprzednio była dyrektorem wydawniczym portalu Gazeta.pl (oba należą do Agory). Jako dyrektor programowy i wydawniczy Wyborcza.pl Monika Lech odpowiada za dalszy rozwój tego portalu, serwisów wydań lokalnych „Gazety Wyborczej” oraz witryny WysokieObcasy.pl.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Zarząd Polskiego Radia uspokaja załogę e-mailem i przekonuje, że nie ma z nią konfliktu

W e-mailu do pracowników Polskiego Radia rzecznik spółki Łukasz Kubiak stwierdza, że "trwa próba wykreowania konfliktu między zarządem a pracownikami i nadania mu upolitycznionego charakteru". Kierownictwo radia odniosło się też do dyscyplinarnego zwolnienia dziennikarza Trójki Pawła Sołtysa. "Aktywność Pawła Sołtysa w ostatnim czasie wykraczała daleko poza ramy możliwości działania związku zawodowego w oparciu o przepisy Ustawy o związkach zawodowych i nosiła znamiona działalności politycznej, szkodzącej bezpośrednio Polskiemu Radiu" - napisało Polskie Radio.

Źródło: Press.pl

 

Nie będzie reklam przy nieprawdziwych tekstach

Pod wpływem krytyki Google i Facebook zmieniły regulaminy swoich usług. Przy tekstach celowo wprowadzających w błąd nie będą wyświetlać reklam. Przed wyborami u USA w sieci pojawiło się bowiem wiele tekstów "informacyjnych", które okazały się nieprawdziwe. Wielu komentatorów uznało, że mogły wpłynąć na wynik wyborów, a za ich rozpowszechnianie odpowiadają częściowo giganci cyfrowi. A większość takich treści była tworzona dla zysku.

Źródło: „Rzeczpospolita”

 

"Rzeczpospolita" kończy współpracę z rysownikiem Andrzejem Krauze

W "Rzeczpospolitej" (Gremi Media) nie będą już publikowane rysunki satyryczne Andrzeja Krauze, współpracującego z tytułem przez 16 lat. Na drugiej stronie dziennika ma pojawić się więcej treści o gospodarce. Krauze o zakończeniu z nim współpracy przez "Rz" poinformował z rozmowie z wPolityce.pl. - Nie mam pojęcia jakie są motywy tych działań - stwierdził. Od prawie trzech lat rysownik współpracuje z tygodnikiem "Do Rzeczy", od 1989 roku z "Guardianem", jego rysunki publikowano także w innych brytyjskich dziennikach.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Nie żyje Marcin Babko, były dziennikarz katowickiego oddziału "GW"

Zmarł Marcin Babko, wieloletni dziennikarz katowickiego oddziału "Gazety Wyborczej". Miał 41 lat. Babko pisał w "GW" o kulturze, był też redaktorem dodatku "Co Jest Grane".

Źródło: Press.pl

 

Piotr Machajski: z "Gazety Wyborczej" do TVN24

Dziennikarz Piotr Machajski po 12 latach pracy pożegnał się z "Gazetą Wyborczą", gdzie zajmował się przede wszystkim tematyką kryminalną i prawną - pisał o działaniach policji i prokuratury oraz procesach sądowych. Dołączył do redakcji TVN24, będzie przede wszystkim pisał artykuły do serwisów TVN24.pl i TVNwarszawa.pl.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

PO chce uchwały ws. „wolności mediów i jawności pracy Sejmu”

Platforma Obywatelska chce, by posłowie przyjęli uchwałę ws. "wolności mediów i jawności pracy Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej". Projekt miałby w środę trafić na ręce marszałka Sejmu Marka Kuchcińskiego. Projekt PO ma związek z planowanymi przez Kuchcińskiego zmianami zasad pracy dziennikarzy w Sejmie.

Źródło: Press.pl

 

Jolanta Łasiewicka redaktor naczelną miesięcznika „Dziecko”

Jolanta Łasiewicka została nową redaktor naczelną miesięcznika „Dziecko” (Agora). Zastąpiła Joannę Szulc, która rozstała się z redakcją ze względów osobistych we wrześniu br. Łasiewicka z miesięcznikiem „Dziecko” jest związana niemal od początku istnienia tytułu. Dotychczas pełniła funkcję zastępczyni redaktor naczelnej. Wcześniej pracowała w redakcjach, m.in. „Res Publiki” i „Res Publiki Nowej”.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Dwaj dziennikarze NaTemat.pl i szef działu politycznego przechodzą do Grupy WP

Michał Gąsior, Kamil Sikora i Krzysztof Majak z NaTemat.pl mają dołączyć do newsroomu Grupy Wirtualna Polska. Gąsior dołączy do newsroomu jako wydawca. Grupa WP nie ujawnia stanowisk Sikory i Majaka. Wszyscy trzej pracowali w serwisie NaTemat.pl od startu serwisu w 2012 roku. Gąsior i Majak byli dziennikarzami oraz wydawcami, a Sikora szefem działu politycznego.

Źródło: Press.pl

 

PW

 

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl