Agnieszka Czarkowska, Kinga Filińska, Henryk Dedo i Waldemar Kasperczak laureatami "Melchiorów 2016"

We wtorek 15 listopada br. Teatrze Powszechnym w Warszawie odbyła się Uroczysta Gala Reportażystów Polskich "Melchiory 2016". Nagrodę w kategorii Radiowy Reportażysta Roku otrzymała Agnieszka Czarkowska z Radia Białystok. W XXII edycji Konkursu Stypendialnego im. Jacka Stwory nagrodę główną - stypendium przyznano Kindze Filińskiej z Radia Żak Politechniki Łódzkiej. Jury konkursu o Grand Prix KRRiT przyznało główną nagrodę Henrykowi Dedo i Waldemarowi Kasperczakowi z Fundacji Głos Ewangelii.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 


"Spiegel" po raz pierwszy w swej historii zwalnia grupowo

Niemiecki tygodnik opinii "Spiegel" pierwszy raz w swojej historii przeprowadzi zwolnienia grupowe. Wydawnictwo Spiegel Verlag zapowiedziało, że do końca 2017 roku zwolni 35 osób. Powodem są oszczędności. Nie ujawniono, których stanowisk dotyczyć będą redukcje.

Źródło: Press.pl

 

Marek Wielgo i Piotr Skwirowski zwolnieni z "Gazety Wyborczej"

W ramach przeprowadzonych w "Gazecie Wyborczej" zwolnień grupowych Agora rozstała się z dziennikarzami Markiem Wielgo i Piotrem Skwirowskim. Wielgo był związany z "GW" od ponad 25 lat. Przez ten okres pracował m.in. w "Gazecie Stołecznej", a potem przeszedł do działu gospodarczego. Skwirowski jest dziennikarzem ekonomicznym, w "Wyborczej" pracował od 20 lat. Zajmował się tematyka podatkową, a publikował m.in. w portalu Wyborcza.biz.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Były dziennikarz Superstacji p.o. dyrektora biura prasowego Kancelarii Sejmu

Andrzej Grzegrzółka, były dziennikarz Superstacji, pełni obowiązki dyrektora biura prasowego Kancelarii Sejmu. Do zespołu Superstacji Grzegrzółka dołączył w 2014 roku jako wydawca serwisów informacyjnych i pracował tam do września br. Wcześniej, w latach 2011-2014, był reporterem w Telewizji Polskiej (TVP 1, TVP Polonia), dokąd przeszedł z dziennika "Polska The Times".

Źródło: Press.pl

 

Małgorzata i Tomasz Terlikowscy uruchomili serwis MalyDziennik.pl

Publicyści Małgorzata i Tomasz Terlikowscy, poprzednio związani m.in. z serwisem Fronda.pl, ruszyli z własnym serwisem infromacyjno-publicystycznym MalyDziennik.pl, którego hasło główne to „Na kontrze”. - Chcemy na ostro, co nie zawsze jest możliwe gdzie indziej, komentować rzeczywistość z punktu widzenia konserwatywnego i chrześcijańskiego - zapowiada Terlikowski. Wśród publicystów strony oprócz Małgorzaty i Tomasza Terlikowskich są Tomasz Teluk (współpracował z wieloma tytułami prasowymi) i Marian Piłka, wiceprezes Prawicy Rzeczypospolitej.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Wojciech Surmacz za Roberta Lidke szefem redakcji gospodarczej Polskiego Radia

Wojciech Surmacz będzie nowym kierownikiem naczelnej redakcji gospodarczej Polskiego Radia. Zastąpi na tym stanowisku Roberta Lidke, który będzie dalej pracował w PR jako dziennikarz prowadzący audycje.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

TVP zachęca pracowników do dobrowolnego odejścia

W Telewizji Polskiej rozpoczyna się program dobrowolnych odejść. Zgodnie z decyzją zarządu Telewizji z programu będą mogli skorzystać etatowi pracownicy TVP, którzy wystąpią z takim wnioskiem do 12 grudnia br. i otrzymają zgodę pracodawcy. Rozwiązanie umowy o pracę nastąpi do 31 grudnia br. Z informacji "Presserwisu" wynika, że podstawową propozycją dla odchodzących jest odprawa w wysokości dziewięciomiesięcznego wynagrodzenia.

Źródło: Press.pl

 

Kolejna pikieta w obronie Trójki

Pod hasłem „Trójko, trwaj!” w niedzielę odbędzie się kolejna pikieta w obronie Programu 3 Polskiego Radia. Organizatorzy tłumaczą, że organizują pikietę, ponieważ zmiany w Trójce postępują w bardzo szybkim tempie. Ich protest ma dwa cele: jeden to wysłanie kolejnego sygnału do obecnych władz Polskiego Radia, że to co dzieje się w Trójce im się nie podoba. Jak podkreślają, przede wszystkim ta pikieta ma być wyrazem wsparcia dla redaktorów, którzy pracują w Trójce.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Słowa Wojciecha Cejrowskiego o winie Ukraińców za rzeź wołyńską zgłoszone do prokuratury

Związek Ukraińców w Polsce zgłosił do prokuratury słowa Wojciecha Cejrowskiego na antenie Radia Koszalin na temat odpowiedzialności Ukraińców za rzeź wołyńską. W wydaniu "Radiowego Przeglądu Prasy" z 15 października prowadzący - Wojciech Cejrowski i Andrzej Rudnik dyskutowali m.in. o tym, czy film "Wołyń" wpłynie na zmianę postrzegania rzezi wołyńskiej. Prezes rozgłośni przyznaje, że audycja została nieodpowiednio zmontowana, ale zapewnia, że wbrew pogłoskom nie znika z ramówki.  

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Nie żyje Gwen Ifill, dziennikarka amerykańskiej telewizji publicznej. Miała 61 lat

Gwen Ifill - prowadząca i dyrektor zarządzający wieczornego programu informacyjnego "The PBS NewsHour" w amerykańskiej telewizji publicznej PBS zmarła po chorobie nowotworowej. Miała 61 lat. Wcześniej była m.in. dziennikarką polityczną NBC News, reporterką "Washington Post", "Baltimore Evening Sun" i "Boston Herald American".

Źródło: Press.pl

 

Super Polsat zastąpi Polsat Sport News, który jednak nie zniknie z rynku

Nowy kanał Super Polsat wystartuje na przełomie grudnia br. i stycznia 2017 r. Stacja zastąpi w naziemnej telewizji cyfrowej MUX-2 Polsat Sport News, który będzie nadawał tylko satelitarnie. Oprócz audycji sportowych w ramówce Super Polsatu pojawią się filmy i seriale, m.in. z portfolio Grupy Polsat. 70 proc. pozycji z ramówki ma być dostępne dla osób z dysfunkcją narządu wzroku (poprzez audiodeskrypcję) oraz słuchu (poprzez napisy czy lektora języka migowego).

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Zwycięstwo Polski nad Rumunią śledziło w kanałach Polsatu 8,5 mln widzów

Mecz Rumunia-Polska w eliminacjach do mundialu Rosja 2018 oglądało w Polsacie i Polsat Sport łącznie średnio 8,5 mln widzów. Polsat i Polsat Sport, transmitując spotkanie, uzyskały 51,7 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów i 56,2 proc. w grupie komercyjnej.

Źródło: Press.pl 

 

PW

 

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl