36 skarg na materiał TVP Info o imigrantach, wydawca Krystian Krawiel zawieszony

Do KRRiT wpłynęło już 36 skarg na zmanipulowany materiał o imigrantach, wyemitowany w TVP Info (wprowadzenie do dyskusji w programie "Minęła dwudziesta" z 31 października br.). Pracownik odpowiedzialny za ten materiał został zawieszony, a sam materiał usunięto z mediów społecznościowych. Oficjalnie biuro prasowe telewizji poinformowało natomiast, że dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Piotr Lichota "prowadzi obecnie postępowanie wyjaśniające" w sprawie tego materiału.

Źródło: Press.pl

 

Magdalena Ogórek prowadzącą "W tyle wizji" w TVP Info

Magdalena Ogórek dołączyła do grona gospodarzy programów "W tyle wizji" i "W tyle wizji extra" w TVP Info. Do jej powrót do dziennikarstwa telewizyjnego po prawie dwóch latach przerwy. Ogórek od początku 2014 roku prowadziła w TVN24 Biznes i Świat programy "Atlas świata" i "Świat". Ze stacją rozstała się na początku ub.r., kiedy ogłoszono jej start w wyborach prezydenckich.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Witold Gadowski poprowadzi „Debatę Jedynki”

Witold Gadowski dołączył do grona prowadzących popołudniową ”Debatę Jedynki” w Programie I Polskiego Radia. W roli gospodarza zadebiutuje w czwartek 3 listopada. Docelowo ma prowadzić wtorkowe wydania audycji. Program nadawany jest od poniedziałku do piątku po 17.

Źródło: Press.pl

 

Prokuratura zajmie się konfliktem pomiędzy pracownikami i zarządem Radia Merkury

Zarząd poznańskiego Radia Merkury zwrócił się do prokuratury z prośbą o ściganie i ujawnienie autorów wysłanego do parlamentarzystów anonimowego listu, w którym oskarżono prezesa stacji Filipa Rdesińskiego m.in. o polowania na "lewaków i kodziarzy" oraz działania obniżające wiarygodność rozgłośni.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Remis Legii z Realem w TVP 1 oglądało 4,2 mln widzów

Spotkanie Ligi Mistrzów Legia Warszawa - Real Madryt oglądało w TVP 1 średnio 4,2 mln widzów. W szczytowym momencie mecz przyciągnął 5,6 mln widzów. TVP 1, pokazując mecz Legii z Realem, miał 27,5 proc. Transmisja spotkania była w środę najpopularniejszą pozycją programową w stacji.

Źródło: Press.pl

 

Marsz Niepodległości znów na Facebooku

W ostatnich tygodniach Facebook masowo blokował strony organizacji skrajnie prawicowych. Po zgłoszeniu internautów administratorzy usunęli strony Marszu Niepodległości, Młodzieży Wszechpolskiej, Obozu Narodowo-Radykalnego czy Ruchu Narodowego. Jednak w środę zmienił zdanie. Poinformował o tym w liście otwartym podpisanym przez Richarda Allana, wicedyrektora ds. polityki Facebooka w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. List został wystosowany po środowych wypowiedziach polskich polityków. Z kolei narodowcy domagają się wprowadzenia prawa, które określi zasady funkcjonowania mediów społecznościowych w Polsce.  

Źródło: „Gazeta Wyborcza”

 

Kancelaria Sejmu nie cofnie zakazu wstępu fotoreporterowi "SE" za bose nogi posłanki

Fotoreporterowi "Super Expressu" (ZPR Media) nie zostanie cofnięty zakaz wstępu do Sejmu - wynika z listu, który Kancelaria Sejmu wysłała do Helsińskiej Fundacji Praw Człowieka. Paweł Dąbrowski dostał roczny zakaz wstępu do Sejmu we wrześniu br. po tekście "Wietrzy nogi w Sejmie" opatrzonym zrobionymi przez niego zdjęciami. Jednocześnie Kancelaria zapewnia HFPC, że nie przewiduje zmian dotyczących pracy dziennikarzy na terenie Sejmu - takich, które "byłyby sprzeczne z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa i standardami demokratycznego państwa".

Źródło: Press.pl

 

Karolina Wojciechowska na czele redakcji "Faktów i Mitów"

W tygodniku „Fakty i Mity” Karolina Wojciechowska, członek zarządu wydającej pismo firmy Błaja News, zaczęła pełnić obowiązki redaktora naczelnego. Natomiast Dariusz Cychol objął stanowisko zastępcy redaktora naczelnego. Karolina Wojciechowska w prace w redakcji „Faktów i Mitów” w dużym zakresie jest zaangażowana od lipca br., kiedy większość zespołu redakcyjnego tygodnika odeszła i założyła własne pismo „Tygodnik Faktycznie”.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Damian Kwiek zwolniony z Trójki

Dziennikarz radiowej Trójki Damian Kwiek został zwolniony. Według ustaleń Press.pl, powodem jego zwolnienia jest zaangażowanie w akcję #kogoniesłychać. Dziennikarze Trójki, zamieszczając w mediach społecznościowych, wpisy z tym hasłem, protestowali przeciwko przesunięciu do działu dokumentacji IAR dwóch serwisantek Programu III: Małgorzaty Spór i Anny Zaleśnej. Dziennikarz pracował w Trójce od końca 2007 roku. Ostatnio był gospodarzem audycji "Cyber Trójka" i "Puls Trójki". Został już zdjęty z grafiku prowadzących. Formalnie z Polskim Radiem związany będzie do końca roku.

Źródło: Press.pl

 

Przemysław Szymańczyk redaktorem naczelnym Radia Szczecin, odchodzi Tomasz Chaciński

Kolejne zmiany personalne w Polskim Radiu Szczecin. Z końcem października br. z funkcji redaktora naczelnego rozgłośni odwołany został Tomasz Chaciński. Jego miejsce zajął Przemysław Szymańczyk. Chaciński pełnił funkcję redaktora naczelnego stacji od 2011 roku, z Radiem Szczecin związany był od połowy lat dziewięćdziesiątych. Na razie nie ujawnia swoich dalszych planów zawodowych. Nowy redaktor naczelny rozgłośni to pierwszy szef szczecińskiego oddziału TVN, były zastępca redaktora naczelnego tygodnika "Nowy Kurier" oraz Radia Szczecin za kadencji prezesa Krzysztofa Soski.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

UNESCO: co pięć dni ginie dziennikarz

827 dziennikarzy straciło życie w związku z wykonywaniem swoich obowiązków zawodowych w ostatnich 10 latach (od początku 2006 do końca 2015 rok) - wynika z raportu UNESCO opublikowanego w związku z przypadającym 2 listopada Międzynarodowym Dniem Zakończenia Bezkarności Popełniania Zbrodni Wobec Dziennikarzy. Organizacja podaje również, że zaledwie 8 proc. zabójstw dziennikarzy udaje się wyjaśnić i skazać sprawców. Najniebezpieczniejszym regionem świata dla przedstawicieli mediów w ostatnich latach były kraje arabskie (Syria, Irak, Jemen i Libia).

Źródło: Press.pl

 

OKO.press przez 10 dni dostało od czytelników 122 tys. zł. 

W ciągu 10 dni od publikacji apelu o wsparcie serwis OKO.press 2 tys. internautów przekazało na prowadzenie strony 122,5 tys. zł. Redaktor naczelny witryny Piotr Pacewicz podziękował wszystkim użytkownikom za wsparcie, zaznaczając, że odzew z ich strony przerósł oczekiwania redakcji. Zachęcił ich do regularnych wpłat.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Reporterzy bez Granic proponują UE ukaranie Polski

Polski rząd podporządkował sobie media publiczne, naruszając zasady funkcjonowania demokratycznego i pluralistycznego państwa - piszą w oświadczeniu przedstawiciele organizacji Reporterzy bez Granic. Domagają się za to rozważenia wprowadzenia unijnych sankcji finansowych wobec Polski.

Źródło: Press.pl

 

Juliusz Braun skarży "Wiadomości" do KRRiT

W piśmie do Witolda Kołodziejskiego, przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, były prezes Telewizji Polskiej, a obecnie członek Rady Mediów Narodowych, skarży poniedziałkowy materiał z głównego wydania "Wiadomości" TVP1 o szkoleniach dziennikarzy przed wyborami prezydenckimi. - Autor dążył do zbudowania fałszywego obrazu - pisze Juliusz Braun.

Źródło: Wirtaulnemedia.pl 

 

PW

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl