PRAWO

 

TVN musi przeprosić i zapłacić 50 tys. zł za nierzetelne reportaże w "Uwadze" o domu opieki

Sąd Apelacyjny w Warszawie utrzymał wyrok pierwszej instancji nakazujący TVN zapłacenie 50 tys. zł zadośćuczynienia i publikację przeprosin za naruszenie dóbr osobistych właścicielki domu opieki w dwóch reportażach "Uwagi" o tym ośrodku. W komunikacie redakcja programu ma przyznać, że wyemitowany materiał "nie został zweryfikowany z punktu widzenia rzetelności dziennikarskiej, przez co ukazany został nierzeczywisty obraz opieki nad pensjonariuszami", oraz wyrazić ubolewanie z powodu negatywnych konsekwencji, które spotkały właścicielkę. Ponadto musi usunąć komentarze zamieszczone przy reportażach na jej stronie internetowej i fanpage’u facebookowym.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Koniec samodzielności Rady Mediów Narodowych? PiS szykuje kolejną nowelizację ustawy medialnej

Prawo i Sprawiedliwość chce znowelizować ustawę o radiofonii i telewizji i odebrać Radzie Mediów Narodowych samodzielność w decydowaniu o kształcie zarządów Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, przygotowana przez grupę posłów PiS nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji wprowadzi nowe przepisy do art. 27. Dotyczy on sposobu wybierania prezesów i członków zarządu. PiS chce, aby RMN przeprowadzała konkurs i wybierała najlepszego kandydata na dane stanowisko. Ale to KRRiT będzie ten wybór zatwierdzać. Nie podjęto jeszcze decyzji kiedy projekt trafi do laski marszałkowskiej.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

LUDZIE, INSTYTUCJE

 

Ponad 7 mln osób oglądało zwycięstwo Polski z Danią w Polsacie i Polsat Sport

Mecz Polska-Dania w eliminacjach do mundialu Rosja 2018 oglądało w Polsacie i Polsat Sport łącznie średnio 7,1 mln widzów (w samym Polsacie 6,34 mln).

Źródło: Press.pl

 

Ewa Ivanova odchodzi z "Dziennika Gazety Prawnej"

Dziennikarka Ewa Ivanova po 9 latach pracy żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawn" (Infor Biznes). Zajmowała się tam przede wszystkim tematyką prawną. Na razie dziennikarka nie podaje swoich dalszych planów zawodowych.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Dziennikarze węgierskiego portalu 444.hu z zakazem wstępu do parlamentu

Trzech dziennikarzy węgierskiego opozycyjnego serwisu 444.hu, którzy nagrywali materiał wideo w niedozwolonym miejscu, otrzymało zakaz wstępu do parlamentu. Dziennikarze mieli przyznać, że nagrywali w miejscach niedozwolonych, ale jednocześnie stwierdzili, że nikt ich nie ostrzegał.

Źródło: Press.pl

 

Stacja TV5 Monde celem ataku hakerów, trop prowadzi do rosyjskiej grupy APT 28

W kwietniu 2015 roku francuska stacja TV5Monde stała się celem cyberataku, który sparaliżował jej systemy i doprowadził do przerwy w emisji programu przez 12 kanałów. Choć początkowo za atak mieli odpowiadać islamiści, to śledztwo potwierdziło teraz, że jego sprawcami są hakerzy pochodzący z Rosji. Atak miał być starannie zaplanowany. Na podstawie śladów odkryto, że systemy informatyczne TV5 Monde już kilka miesięcy wcześniej były sondowane pod kątem jej słabych punktów.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Siedziba kanału informacyjnego TV V4 w Krakowie

Prezes TVP Jacek Kurski spotkał się z szefami mediów publicznych państw Grupy Wyszehradzkiej. Dyskutowano na temat wspólnych projektów, które będą realizowane w przyszłości, m.in. wspólnej anglojęzycznej telewizji państw wyszehradzkich TV V4. Siedzibą redakcji będzie Kraków. Stacja miałaby eksponować wspólne interesy krajów niegdyś zależnych od ZSRR, a dziś członków NATO i Unii Europejskiej, a także promować kulturę i przyrodę krajów V4. Pieniądze na uruchomienie i działanie telewizji miałyby pochodzić z Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Orcholski zrywa umowę na emisję filmu w TVP po wpisie Paczuskiej

Przemysław Orcholski, prezes firmy producenckiej Fabryka Filmu, zrywa umowę z Telewizją Polską na emisję swego filmu. Bezpośrednim powodem stał się wpis na Twitterze Marzeny Paczuskiej, szefowej "Wiadomości" TVP 1, po informacji o śmierci Andrzeja Wajdy.

Źródło: Press.pl

 

Dorota Wysocka-Schnepf prowadzącą "Studio pod parasolką" na Wyborcza.pl

Dorota Wysocka-Schnepf zaczęła prowadzić w serwisie internetowym "Gazety Wyborczej" (Agora) program "Studio pod parasolką". Będzie emitowany w soboty o godz. 12:00, a gośćmi dziennikarki będą kobiety. Dyskusja ma dotyczyć aktualnych wydarzeniach społecznych i politycznych.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Fundacja założona przez Tomasza Sakiewicza otrzyma 6 mln zł dotacji

Fundacja założona przez Tomasza Sakiewicza ubiega się o 6 mln zł dotacji na budowę portalu o Puszczy Białowieskiej. Jej projekt został pozytywnie oceniony przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - informuje serwis OKO.press.

Źródło: Press.pl

 

Węgierski dziennik opozycyjny "Nepszabadsag" zawieszony, protesty na ulicach Budapesztu

W sobotę ukazał się ostatni jak dotąd numer "Nepszabadsag" - największego wobec rządu Viktora Orbana opozycyjnego dziennika na Węgrzech. Wydawca tłumaczy, że czasowo zawiesza tytuł z powodów biznesowych, ale Węgrzy podejrzewają przyczyny polityczne i demonstrują swój sprzeciw na ulicach Budapesztu. Tymczasem rzecznik rządu Orbana stwierdził, że decyzja wydawcy dziennika ma charakter wyłącznie biznesowy, a władze w żaden sposób nie zamierzają ingerować w swobodę prasy.

Źródło: Wirtualnemedia.pl  

 

PW

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl