PRAWO

 

Obraźliwe posty: portale nie mogą ich tolerować

Sąd Najwyższy wydał wyrok w procesie między Romanem Giertychem a wydawcą portalu Fakt.pl, spółką Ringier Axel Springer Polska. Poszło o wulgarne i obraźliwe komentarze pod artykułem pt. "Giertych chce odebrania immunitetu Kaczyńskiemu" z 2010 r. W trwającej już kilka lat sprawie zapadło już kilka wyroków. SN rozpatrywał ją po raz drugi. Teraz orzekł, że to administrator strony internetowej musi wykazać, że nie wiedział o bezprawnych wpisach. Jeśli tego nie udowodni, odpowie za obrazę. Sprawa zostanie zwrócona Sądowi Apelacyjnemu do ponownego rozpoznania, ponieważ może być wciąż spór co do zakresu przeprosin i wysokości zadośćuczynienia.

Źródło: „Rzeczpospolita”

 

LUDZIE

 

Tomasz Terlikowski usunął zdjęcie hitlerowskiego munduru dla protestujących kobiet, przeprasza za eskalację emocji

 

Redaktor naczelny Telewizji Republika Tomasz Terlikowski kilka godzin po opublikowaniu usunął wpis facebookowy porównujący kobiety protestujące przeciw zakazowi aborcji do żołnierzy hitlerowskich. - Użycie takiego, a nie innego obrazka eskaluje emocje, przez co oddala nas od meritum sprawy, jakim jest prawo do życia nienarodzonych dzieci, a nie czyjekolwiek poglądy - tłumaczy publicysta.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

TVP szykuje serial o żołnierzach wyklętych

Telewizja Polska zaczęła prace nad serialem "Wyklęci", który ma być emitowany jesienią 2017 roku. Będzie to produkcja własna TVP. Zdjęcia do serialu zaczną się wiosną 2017 roku. "Wyklęci" to opowieść o losach fikcyjnego oddziału podziemia antykomunistycznego, oparta na biografiach m.in. Zapory, Łupaszki, Józefa Kurasia, Anatola Radziwonika i Rafała Gan-Ganowicza. W głównych rolach obsadzono m.in. Antoniego Pawlickiego, Michalinę Olszańską i Marcina Czarnika.

Źródło: Press.pl

 

Dariusz Ostafiński: z "Przeglądu Sportowego" do Wirtualnej Polski

Specjalizujący się w tematyce żużlowej dziennikarz Dariusz Ostafiński od początku listopada będzie redaktorem prowadzącym w serwisie Sportowefakty.wp.pl (należącym do Grupy Wirtualna Polska). Wcześniej pracował w "Przeglądzie Sportowym" i "Tempie". W Sportowefakty.wp.pl Ostafiński dędzie odpowiadał m.in. za dalszy rozwój oferty żużlowej. Będzie podlegał bezpośrednio Michałowi Kołodziejczykowi, redaktorowi naczelnemu serwisu.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Ruszył Silesion.pl Kamila Durczoka

W poniedziałek rano w internecie zadebiutował nowy serwis Silesion.pl - to projekt Kamila Durczoka, byłego dziennikarza TVN. "Więcej niż portal" - brzmi hasło serwisu. Silesion.pl jest poświęcony wydarzeniom na Śląsku. Serwis ma promować ten region. Strona podzielona została na działy: News, Zdrowie, Turstyka, Lifestyle, Kultura i Wideo. Serwis ma układ kafelkowy. Stawia na duże zdjęcia.

Źródło: Press.pl

 

Marcin Makowski, Witold Gadowski i Miłosz Horodyski jesienią w Radiu Kraków

W poniedziałek 3 października br. Radio Kraków wprowadza jesienną ramówkę. Od poniedziałku do piątku (z wyjątkiem wtorku) o godz. 23.05 na antenie Radia Kraków pojawi się nowe pasmo publicystyczne „Radio Kraków przed północą”. W programie poruszane będą ważne tematy z perspektywy lokalnej, samorządowej, regionalnej i międzynarodowej. Audycję poprowadzą m.in. Marcin Makowski, Witold Gadowski i Miłosz Horodyski.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Grupa TVN ma zgodę regulatora na zmianę TVN Meteo Active w HGTV

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgodziła się, by kanał TVN Meteo Active zmienił nazwę na HGTV, będącą skrótem od Home & Garden Television. Pod nową nazwą stacja Grupy TVN może nadawać od 7 stycznia 2017 roku. Wcześniej nadawca dostał zgodę regulatora na zmiany w koncesji kanału. HGTV będzie stacją o charakterze rekreacyjno-rozrywkowym, z tematyką związaną ze stylem życia, rodziną, prowadzeniem domu i ogrodu.

Źródło: Press.pl

 

MSZ zwalnia Tyrmanda

Dziennikarz "Financial Times" Henry Foy ujawnił, że autor tekstu atakującego Anne Applebaum - Matthew Tyrmand, ma umowę na doradztwo z MSZ. Resort od razu ogłosił, że kontrakt rozwiązuje. Zaznaczył jednocześnie, że poglądy dziennikarza nie wyrażały i nie wyrażają stanowiska MSZ. Dodano, że doradztwo Tyrmanda miało charakter okazjonalny.

Źródło: „Rzeczpospolita”

 

PW

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl