PRAWO

 

"Fakt" przeprosił byłą żonę Macieja Stuhra za naruszenie jej dóbr i nieprawdziwe informacje

Na stronie głównej serwisu internetowego dziennika "Fakt" pojawiły się przeprosiny od jego wydawcy, Ringier Axel Springer Polska, wobec Samanty Janas, byłej żony Macieja Stuhra za publikacje o jej życiu prywatnym latem 2013 roku. Wydawca przyznaje, że zawierały one nieprawdziwe informacje oraz przeprasza Janas za naruszenie jej dobrego imienia, czci, wizerunku i prawa do prywatności. W czerwcu podobne przeprosiny zamieścił Pudelek.pl.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Apel do prezydenta o zmianę prawa prasowego i wzmocnienie ochrony dziennikarzy

Press Club Polska zwróci się do prezydenta Andrzeja Dudy z wnioskiem o rozważenie projektu zmiany prawa prasowego, którego celem jest wzmocnienie ochrony prawnej dziennikarzy. Według projektu Press Clubu, dziennikarze mieliby być traktowani jak funkcjonariusze publiczni, tzn. ataki na nich powinny być ścigane z urzędu. Żądają też wyższych kar dla sprawców. To reakcja na ostatnie ataki na Podlasiu i Opolszczyźnie.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Dorota Kania przegrała w Strasburgu

Europejski Trybunał Praw Człowieka uznał, że wyrok, jaki wydał polski sąd, skazując Dorotę Kanię za zniesławienie, nie łamie Europejskiej Konwencji Praw Człowieka. Sprawa dotyczy artykułu Doroty Kani i Rafała Pasztelańskiego "Matka chrzestna" z czerwca 2007 roku, opublikowanego w tygodniku "Wprost". Wymieniony w tekście Ryszard Bieszyński wytoczył Dorocie Kani za ten artykuł proces karny z art. 212. W lutym 2011 roku Sąd Okręgowy w Warszawie skazał prawomocnie Kanię na grzywnę w wysokości 15 tys. zł i koszty opublikowania przeprosin we "Wprost".

Źródło: Press.pl

 

LUDZIE

 

Antoni Piekut zawiesił współpracę z radiową Trójką

Dziennikarz muzyczny Antoni Piekut zawiesił współpracę z radiową Trójką, w której razem z Wojciechem Mannem prowadził cotygodniowy program „Piosenki bez granic”. Nie podaje powodów swojej decyzji.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Zmarła Małgorzata Bartyzel

W sobotę w wieku 61 lat zmarła Małgorzata Bartyzel - dziennikarka, łódzka radna i była posłanka Prawa i Sprawiedliwości. Pracowała w redakcji "Solidarności Ziemi Łódzkiej", a w latach 90. m.in. w "Dzienniku Łódzkim", w piśmie "Nowy Świat" oraz w miesięczniku "Aspekt Polski".

Źródło: Press.pl

 

Troje do Rady

Posłowie PiS: Elżbieta Kruk, Joanna Lichocka i Krzysztof Czabański zostali wybrani wczoraj przez Sejm do Rady Mediów Narodowych. Jej skład - ma liczyć pięć osób - uzupełni prezydent. Sejm dokonał także wyboru dwóch członków KRRiT. Zostali nimi Witold Kołodziejski i Elżbieta Więcławska-Sauk, których zgłosiło PiS. Senat do KRRiT wybrał zaś Teresę Bochwic. Dwa miejsca czekają jeszcze na osoby, które nominuje prezydent.

Źródło: „Nasz Dziennik”

 

Emil Borzechowski nowym redaktorem naczelnym magazynu "Stuff"

Nowym redaktorem naczelnym magazynu o gadżetach "Stuff" (Arskom Group) został Emil Borzechowski, dotychczasowy sekretarz redakcji. Jarosław Babraj, szef działu technologicznego Wirtualnej Polski, został brand managerem miesięcznika. Z pisma odeszła dotychczasowa szefowa tytułu, Katarzyna Gryga.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

TVP przekazała Legii swoje archiwalia

Telewizja Polska podpisała z Legią Warszawa umowę o bezpłatnym przekazaniu wszystkich swoich materiałów archiwalnych z lat 1956-2016, dotyczących stołecznego klubu. Jeżeli Legia awansuje do IV rundy eliminacji piłkarskiej Ligi Mistrzów, to jej mecze, tak samo jak ewentualne dalsze spotkania już w fazie grupowej, pokaże TVP.

Źródło: Press.pl

 

Posłowie PO odeszli z rady programowej Telewizji Polskiej

Posłowie Platformy Obywatelskiej Iwona Śledzińska-Katarasińska i Marek Wójcik zrezygnowali z dalszego zasiadania w radzie programowej Telewizji Polskiej. Zarzucili publicznemu nadawcy manipulacje oraz stwierdzili, że rada nie ma realnego wpływu na jego działania.

Źródło: Wirtualnemedia.pl

 

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl