Burda International GmbH przejmuje wydawnictwo Gruner + Jahr w Polsce.  – Wszystkie osoby zarządzające wydawnictwem i redaktorzy naczelni pozostają na swoich stanowiskach – zapewnia portal sdp.pl Michał Helman, dyrektor wydawniczy Burdy.

Burda w nowym kształcie będzie miała ponad 30 czasopism, 20 stron internetowych i wydawnictwo książkowe. Przejęcie spółki wymaga jeszcze zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, której można się spodziewać w lipcu tego roku. Spółkami zarządzać będą Magdalena Malicka (wcześniej G+J)  i Justyna Namięta  (Burda Media Polska).

Do dotychczasowego portfolio Burdy z magazynami Elle, Elle Deco, Instyle dołączą Glamour, National Geographic oraz Gala. Z 23-procentowym zasięgiem czytelnictwa Burda znajdzie się w grupie trzech największych wydawców czasopism w Polsce.

Fabrizio D’Angelo, CEO Burda International:

„Dla Burdy w Polsce osiągnięcie tak mocnej pozycji stanowi znakomity fundament dla rozbudowy głównego zakresu działalności wydawniczej. Ta transakcja jasno określa strategię wydawnictwa Hubert Burda Media. Wierzymy w biznes wydawniczy i inwestujemy w magazyny, dlatego zamierzamy dalej rozwijać istniejące portfolio czasopism. Stwarza to także najlepsze warunki dla kolejnych inwestycji w dziedzinie mediów elektronicznych. Dzięki temu będziemy w stanie optymalnie wykorzystać szanse biznesowe, jakie daje przedsiębiorcom rozwijająca się polska gospodarka".

Dyrektor Michał Helman nie chce ujawnić sumy transakcji.

tor

Udostępnij
Komentarze
Disqus

Jest to archiwalna wersja portalu. Nowa wersja portalu SDP.pl, dostępna pod adresem: https://sdp.pl