REGULAMIN
portalu internetowego
Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich
Niniejszy portal internetowy jest prowadzony przez Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich, ul. Foksal 3/5, 00-366 Warszawa, zarejestrowane przez Sąd Rejonowy
dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000110216.
§ 1
Definicje regulaminowe
Ilekroć w niniejszym Regulaminie jest mowa o:
-
1. Administratorze – należy przez to rozumieć administratora portalu oraz administratora danych osobowych, którym jest Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich z siedzibą w Warszawie,
-
2. Użytkowniku – należy przez to rozumieć zarejestrowaną przez Administratora osobę fizyczną korzystającą z forum lub bloga,
-
3. Koncie Użytkownika – należy przez to rozumieć konto w systemie informatycznym umożliwiające dokonywanie wpisów na forum oraz prowadzenie bloga, do którego dostęp jest uzależniony od podania imienia i nazwiska Użytkownika oraz hasła,
§2
Rejestracja użytkownika
-
-
1. Dokonywanie przez Użytkownika wpisów na forum lub blogu wymaga rejestracji u Administratora.
-
2. W celu rejestracji Użytkownik podaje Administratorowi następujące dane:
imię i nazwisko, miejsce zamieszkania (miejscowość, w której Użytkownik jest zameldowany na pobyt stały, bez wskazania adresu) z adresem, adres poczty elektronicznej. Przekazanie powyższych danych jest dobrowolne, ale stanowi warunek przeprowadzenia rejestracji. -
3. Dane, o których mowa w ust. 2 muszą być dokładne i zgodne ze stanem faktycznym.
-
4. Po podaniu danych określonych w ust. 2 użytkownik wybiera hasło dostępu
do Konta Użytkownika. -
5. W celu zweryfikowania prawdziwości danych, na adres poczty elektronicznej podany przez Użytkownika wysyłana jest wiadomość od Administratora. Odebranie wiadomości oraz zastosowanie się do zawartych w niej wskazań umożliwia aktywację Konta Użytkownika.
-
6. Zarejestrowanie jest równoznaczne z akceptacją postanowień Regulaminu.
Po zarejestrowaniu użytkownik ma prawo do dokonywania wpisów na forum oraz prowadzenia bloga.
-
§ 3
Ochrona danych osobowych
-
1. Podając dane osobowe określone w § 2 Użytkownik równocześnie wyraża zgodę na ich przetwarzanie przez Administratora.
-
2. Administrator przetwarza dane osobowe zgodnie z ustawą z 29.08.1997 r.
o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133 poz. 1997 z późn. zm.) oraz ustawą z 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) w zakresie niezbędnym do udostępniania forum i bloga. -
3. Dane osobowe, o których mowa w § 2 nie są przetwarzane w celach komercyjnych.
-
4. Użytkownik ma prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo wnoszenia o ich uzupełnienie, zmianę lub usunięcie. Wniosek o usunięcie danych osobowych jest równoznaczny z wnioskiem o likwidację Konta Użytkownika.
§4
Zasady korzystania z portalu. Odpowiedzialność prawna
-
-
1. Korzystanie z portalu (w tym forum i bloga) jest bezpłatne.
-
2. Odpowiedzialność prawną za treści umieszczone przez Użytkownika na forum lub blogu ponosi wyłącznie Użytkownik.
-
3. Treści lub inne materiały umieszczane przez Użytkownika na forum lub blogu nie mogą:
-
1) Naruszać powszechnie obowiązujących norm prawnych,
-
2) Godzić w dobra osobiste,
-
3) Naruszać praw autorskich bądź innych praw na dobrach niematerialnych,
-
4) Naruszać zasad współżycia społecznego bądź dobrych obyczajów,
-
5) Stanowić bezpośredniej lub ukrytej formy reklamy lub promocji produktów bądź usług.
-
-
4. Administrator nie ma obowiązku sprawdzania treści lub innych materiałów umieszczonych przez Użytkownika na forum lub blogu, jednak ma prawo zastosowania środków regulaminowych w przypadku, gdy poweźmie informację o niezgodności tych materiałów lub treści z ust. 3.
-
5. W przypadku naruszenia przez Użytkownika postanowień § 2 ust. 3 lub § 4
ust. 3 Regulaminu, Administrator ma prawo:
-
-
1) tymczasowo lub definitywnie usunąć treści lub inne materiały umieszczone przez Użytkownika na forum lub blogu,
-
2) zablokować Konto Użytkownika do czasu wyjaśnienia sprawy,
-
3) zablokować Konto Użytkownika na czas nieokreślony,
-
4) skasować Konto Użytkownika.
w zależności od charakteru, rozmiaru i stopnia naruszenia obowiązujących przepisów prawa lub Regulaminu.
-
-
6. Administrator ma prawo zobowiązać Użytkownika do udzielenia wyjaśnień
w przypadku uzasadnionego przypuszczenia, że nastąpiło naruszenie Regulaminu. W przypadku nieudzielenia wyjaśnień Administrator może zastosować środki regulaminowe (ust. 5). -
7. Użytkownik ma prawo w każdej chwili zlikwidować Konto Użytkownika. Likwidacja Konta Użytkownika jest równoznaczna z usunięciem wpisów i bloga.
-
8. W przypadku likwidacji Konta Użytkownik może otrzymać umieszczone przez niego na forum lub blogu treści lub inne materiały w wersji zarchiwizowanej,
pod warunkiem, że ich przekazanie nie narusza obowiązujących przepisów prawa, po pokryciu wynikających stąd kosztów. -
9. Administrator nie ponosi odpowiedzialności za utratę danych lub przerwę
w działalności portalu z przyczyn technicznych, informatycznych lub z powodu działania siły wyższej. -
10. Informacje i komunikaty dla Użytkowników będą publikowane na stronie www.sdp.pl Użytkownik zobowiązuje się do bieżącego zapoznawania się z powyższymi informacjami.
-
11. Kontakt z Administratorem jest możliwy za pośrednictwem adresu poczty elektronicznej: ignatowicz@sdp.pl
-
12. Korzystanie z materiałów umieszczonych na portalu (w tym forum i blogach) przez Użytkowników oraz przez osoby niezarejestrowane jest dopuszczalne
wyłącznie w zakresie i na warunkach określonych ustawą z dnia 04.02.1994 r.
o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 1994 r. Nr 24 poz. 83 z późn. zm.), w szczególności z zachowaniem art. 25, 34 i 35 ustawy. Do materiałów umieszczonych na portalu poza blogami i forum ma prawo Administrator, chyba, że z ich treści lub kontekstu wynika co innego.
-
§ 5
Postępowanie reklamacyjne
-
1. Użytkownik ma prawo złożyć reklamację dotyczącą podjętej wobec niego decyzji albo innych kwestii związanych z prowadzeniem forum lub bloga.
-
2. Każda osoba korzystająca z portalu ma prawo złożyć reklamację, jeżeli uzna,
że materiały umieszczone na portalu nie spełniają warunków określonych w § 4 ust. 3. -
3. Reklamacje składa się do Administratora za pośrednictwem poczty elektronicznej (§ 4 ust. 11).
-
4. Reklamacja powinna zawierać imię i nazwisko wnioskodawcy oraz szczegółowe uzasadnienie.
-
5. Administrator rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.
-
6. Administrator ma prawo wystąpić do wnioskodawcy o wyjaśnienia lub podanie dodatkowych informacji, jeżeli są one niezbędne do identyfikacji autora reklamacji albo zweryfikowania jej zasadności. W takim przypadku termin określony w ust. 5 biegnie od dnia ich przekazania przez wnioskodawcę.
§ 6
Postanowienia końcowe
-
-
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.01.2011
-
2. Administrator ma prawo zmiany Regulaminu. Zmiany wchodzą w terminie 7 dni od ich opublikowania zgodnie z §4 ust.10.
-
3. W przypadku braku akceptacji zmian Regulaminu Użytkownik ma prawo likwidacji Konta Użytkownika.
-
4. W sprawach nienormowanych w Regulaminie stosuje się powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
-
Klauzula obowiązku informacyjnego
Zgodnie z art. 13 i 14 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rade (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO), informuję, że:
- Administratorem Danych Osobowych jest Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich z siedzibą w Warszawie, ul. Foksal 3/5, 00-366 Warszawa
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych jest możliwy pod adresem poczty elektronicznej iod@perfectinfo.pl
- Dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 4 pkt 2 Rozporządzenia, w celu realizacji ustawowych i statutowych zadań Administratora Danych Osobowych, i nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
- Odbiorcami danych osobowych są pracownicy oraz współpracownicy Administratora Danych Osobowych.
- Dane osobowe przetwarzane będą w okresie niezbędny do realizacji podjętej współpracy i przesłanych zgłoszeń i zapytań.
- Posiadają Państwo prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych.
- Posiadają Państwo prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność w prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
- Posiadają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
- Nie podlegają Państwo zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.